تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 8:22
کد خبر : 8083

افتتاح و بهره برداری از بزرگترین پروژه گازرسانی استان کرمان در جیرفت و عنبرآباد

افتتاح و بهره برداری از بزرگترین پروژه گازرسانی استان کرمان در جیرفت و عنبرآباد
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از افتتاح و بهره برداری بخشی از بزرگترین پروژه گازرسانی استان کرمان در شهرستان جیرفت و عنبرآباد خبر داد.

به گزارش نسیم صبا:منوچهر فلاح افزود: از ۸۴ شهر استان کرمان، ۷۸ شهر گازرسانی شده و ۲ شهر نیز در دهه فجر امسال به شبکه گاز متصل می شوند.

وی با اشاره به افتتاح طرح گازرسانی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی در کرمان اظهار داشت: امسال بزرگترین پروژه گازرسانی کشور در این کرمان اجرا می شود و سه هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان پروژه گاز شامل گازرسانی به ۲ شهر و ۲۰۶ روستای این استان و ۱۸۲ صنعت طی ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه در ۱۶ شهر این استان طرح های گازرسانی افتتاح می شود تصریح کرد: سه شهر نیز با انتخاب پیمانکار بزودی از نعمت گاز بهره مند می شوند و برای گازرسانی به ۲ شهر باقیمانده در سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده است.

وی خاطر نشان کرد: از سال ۱۳۷۲ که عملیات گازرسانی در استان کرمان آغاز شده به لحاظ تعداد روستا و اعتبار، امسال بیشترین رقم را برای افتتاح پروژه شاهد هستیم.

فلاح ادامه داد: ۶۰ درصد روستاهای کرمان از نعمت گاز برخودار هستند که این رقم در کشور ۸۴ درصد است و به لحاظ توسعه گازرسانی روستایی عقب هستیم و در مجموع ۸۸ درصد از جمعیت شهری و روستایی استان کرمان از نعمت گاز برخوردار شده اند.

وی بیان کرد: از سه هزار و ۷۰۳ روستای واجد شرایط گازرسانی در استان کرمان یک هزار و ۷۹۹ روستا گاز دارند و عملیات گازرسانی به ۹۰۰ روستا طی چهار سال گذشته انجام شده است و گازرسانی به ۵۶۵ روستا در مرحله اجرا، ۳۱۶ روستا در مرحله انتخاب پیمانکار و برای یک هزار و ۲۳ روستا طراحی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان گفت: اکنون زیرساخت های گازرسانی در تمامی شهرهای استان کرمان فراهم شده است و شهرستان منوجان نیز در دهه فجر به شبکه گاز وصل می شود.

وی بیان کرد: یک هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان طی سال جاری برای گازرسانی به مناطق مختلف استان کرمان هزینه شده که ۶ برابر بودجه است و برای سال ۱۴۰۲ پیش بینی می کنیم حدود ۷۰۰ روستا به شبکه گاز وصل شوند.

فلاح با اشاره به توسعه شبکه گاز در تمام نقاط استان کرمان تاکید کرد: با وجود توسعه گازرسانی، ۱۲۸ هزار خانوار به رغم نصب علمک گاز در منازل از گازرسانی استقبال نکردند که دلیل آن هزینه های زیاد لوله کشی اعلام شده است.

وی افزود: برای لوله کشی ۸۳۳ خانوار تحت پوشش کمیته امداد مبلغ ۶ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده و همیچنین تسهیلات ۱۵ میلیون تومانی برای ۱۳ هزار خانوار تحت پوشش سازمان های حماتی با کمک چهار بانک عمل پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان تصریح کرد: با وجود سرمای هوا در یک ماه گذشته و افزایش ۴۰ هزار نفری مشترکان طی یک سال گذشته، در کشور هیچگونه قطعی گاز حتی برای مناطق کوهستانی و سردسیر نداشتیم.

وی بیان کرد: ۱۰ گروه امدادی در قالب ۴۰ نفر از کارکنان شرکت گاز استان کرمان برای امدادرسانی به شهرهای طبس و بشروییه که با افت فشار و قطعی روبرو شده بودند، اعزم شدند که با تمهیدات انجام گرفته گاز این شهرها سریع وصل شد.

فلاح تصریح کرد: هیچ افزایش تعرفه ای در بخش های، صنعت، تجاری و آموزشی ندریم و ۶۴ درصد مردم با رعایت الگوی مصرف در بخش خانگی کم مصرف بوده اند و تنها ۲ درصد از مشترکان، مصرف گاز بالایی داشتند.

وی تاکید کرد: شهروندان حتما در مصرف گاز صرفه جویی کنند و با بهینه مصرف کردن هزینه مصرف را پایین بیاورند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.