تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 17:02
کد خبر : 1022

پس از دو سال، کرمان میزبان میهمانان نوروزی می شود

پس از دو سال، کرمان میزبان میهمانان نوروزی می شود
ستاد تسهیلات سفر شهرستان کرمان به ریاست فرماندار کرمان برگزار گردید.

به گزارش نسیم صبا:علی بابایی در این جلسه با اشاره به وجود مقبره سردار شهید سلیمانی و بین‌المللی شدن گلزار شهدای کرمان گفت: توریست‌ها و میهمانان نوروزی زیادی را در این ایام در کرمان خواهیم داشت. مسئولین دستگاه ها توجه داشته باشند برخی مشکلاتی که در بحث گردشگری در کرمان و بخش‌ها دیده می شود و امکان رفع آنها وجود دارد باید تا ایام نوروز مرتفع شود.
وی افزود: کمیته‌های ده‌گانه استانی تشکیل‌شده و برنامه‌ریزی لازم انجام گردیده و ستاد ملی کرونا هم اجازه سفر را به‌شرط تزریق ۳ دوز واکسن داده‌است.
فرماندار کرمان گفت کمیته‌های شهرستان کرمان شامل کمیته خدمات حمل‌ونقل با محوریت اداره راهداری، کمیته خدمات امداد و نجات با محوریت هلال‌احمر، کمیته خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری با محوریت نیروی انتظامی، کمیته هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با محوریت معاون امور عمرانی فرمانداری، کمیته برنامه‌ریزی و آمار با محوریت معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری، کمیته خدمات اسکان و رفاه با محوریت میراث فرهنگی شهرستان، کمیته نظارت و تنظیم بازار با محوریت معاونت برنامه‌ریزی فرمانداری، کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات با محوریت مدیر بازرسی و ارزیابی عملکرد فرمانداری، کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط‌زیست با محوریت مرکز بهداشت و کمیته اطلاع‌رسانی تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی با محوریت روابط‌عمومی فرمانداری کرمان پیگیر امور مربوطه باشند.
بابایی اضافه کرد: در عرضه محصولات غذایی غیربسته‌بندی و تولیدات خانگی باید دقت بیشتری شود که نکات بهداشتی رعایت شود و در این رابطه مرکز بهداشت شهرستان نظارت لازم را داشته باشد تا دستورالعمل‌ها رعایت شود.
وی گفت: بخشدارها و همه دستگاه‌ها با راهداری و شهرداری ها همکاری کنند تا ورودی‌ها و مسیرهای منتهی به شهرها و روستاها پاکسازی شود البته کار اساسی باید در قالب فرهنگ‌ سازی صورت بگیرد.
فرماندار کرمان یادآور شد: مساجد، نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتیِ مجتمع‌های بین‌راهی توسط بازرسی فرمانداری تا پیش ‌از عید بازدید خواهند شد و درحقیقت بر کار دوستانِ راهداری نظارت خواهند کرد.
وی از شهرداری خواست تا هر گونه حفاری در سطح شهر را ممنوع کند البته به جز شرکت فولاد بوتیا که برای راه اندازی شبکه فاضلاب باید کار خود را ادامه دهند.
بابایی تاکید کرد: اگر تعداد سرویس‌های بهداشتی عمومی داخل شهر کم است شهرداری می تواند با مساجد و اماکن دیگر هماهنگ کند که در ایام نوروز باز باشند علاوه بر آنکه باید تابلوی اطلاع‌رسانی هم برای آنها زده شود چرا که به‌هرحال متولی اصلی شهر، شهرداری است.
وی ادامه داد: فرهنگ‌سرای کوثر به‌عنوان ستاد مرکزی تسهیلات سفر مشخص و توسط شهرداری باید آماده و تا ۲۵ اسفندماه افتتاح شود و همچنین باید ایستگاه‌های خدمات مسافر به‌صورت متمرکز راه اندازی شوند و نیازی نیست اورژانس، نیروی انتظامی، هلال‌احمر یا شهرداری جداگانه ایستگاه دایر کنند.
حجت‌الاسلام ابراهیمی رئیس دادگستری شهرستان کرمان نیز گفت: در بحث خدمات قضایی برای مسافران نوروزی، قاضی کشیک در دادسرا و محاکم قضایی به صورت ۲۴ ساعته در نظر گرفته شده و در خدمت مردم خواهد بود.
در ادامه بخشدار شهداد با بیان اینکه محور شهداد کرمان ایمنی لازم را ندارد گفت: جاده شانه ی لازم را ندارد و عبور این کامیون‌ها در این مسیر و قرار گرفتن ماشین های سواری پشت آنها سبب ترافیک و سبقت های خطرناک می شود که اگر امکان داشته باشد در ایام نوروز عبور کامیونها از این مسیر ممنوع شود.بخشدار مرکزی کرمان نیز بر تقویت مسائل امنیتی در مناطق گردشگری مثل کوهپایه و ده‌بالا تاکید کرد.
بخشدار چترود با بیان این‌که چترود مقصد گردشگری نیست ولی محل عبور گردشگران و اسکان در راه ماندگان زیادی است خواستار همکاری سایر دستگاه‌ها در خدمت رسانی به آنها شد. فرماندار کرمان هم در این رابطه گفت: بیشترین تردد مسافر از مشهد به هرمزگان و بندرعباس و برعکس از مسیر چترود صورت می پذیرد لذا مراکز ارائه خدمات بین‌راهی بیشتری باید در چترود داشته‌باشیم.
بخشدار راین ابراز داشت: آبشار راین تحویل شورای بخش است و متولی خاصی ندارد همچنین بعضی از بوم‌گردی ها بدون مجوز در حال فعالیت هستند. فرماندار کرمان دراین خصوص اذعان داشت: مدیریت مجموعه آبشار باید تحت نظر میراث فرهنگی قرار گیرد. مدیر راهداری و حمل‌ونقل شهرستان هم با بیان این‌که خط‌کشی محورها درحال احیاست گفت: در بحث روشنایی مشکلاتی داریم ولی عزممان را جزم کرده‌ایم که آن را تامین کنیم همچنین سعی می‌کنیم ورودی های شهرستان علائم و خط‌کشی شان کامل باشد و پاک‌سازی حریم راه ها را نیز داشته‌باشیم.
مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ کرمان هم یادآور شد: در سال ۹۸ تعداد ۴۸۵ کلاس در ۴۵ مدرسه در اختیار ستاد بودند و ستاد مرکزی را در دبیرستان مدرس داشتیم. مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۱کرمان نیز با بیان این‌که ما در سال ۹۸ تعداد ۶۰ مدرسه داشتیم که در اختیار ستاد اسکان قرار گرفتند گفت: سعی ما این است که اکثر کلاس‌ها علاوه بر پتو، فرش مجهز به یخچال و تلویزیون شوند همچنین بتوانیم بازارچه‌هایی توسط فرهنگیان و دانش‌آموزان در ستادها راه‌اندازی کنیم.
فرماندار در این رابطه تاکید کرد: آدرس محل‌های اسکان نوروزی باید به شهرداری داده شود تا اطلاع‌رسانی لازم در سطح شهر صورت پذیرد.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان نیز از آغاز طرح نوروزی این مرکز از پانزدهم اسفند ماه خبر داد و گفت: بازدید از صنوف و مراکز گردشگری و پذیرایی توسط ۱۶ تیم انجام خواهد شد.
فرماندار کرمان با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی گفت: همه مراکز خدماتی باید دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمایند و اگر مرکز بهداشت با کمبود نیرو مواجه است می‌تواند از هلال‌احمر و بسیج هم کمک بگیرد.
فرمانده نیروی انتظامی نیز موضوعاتی را در بحث دوربین‌های پایش تصویری و فعال بودن آن‌ها در ایام عید، همکاری و معرفی بازرسان بهداشت به نیروی انتظامی، سامان‌دهی دست‌فروشان دور میدان ۷ باغ و گلزار شهدا و بازار، چهارشنبه‌ آخر سال، نگهبانی از تجهیزات پارک‌ها، جمع‌آوری افاغنه غیرمجاز، امنیت نقاط گردشگری و گردشگران خارجی و سامان‌دهی کارگاه‌های ضایعاتی بیان کرد.
در ادامه فرماندار کرمان بر نکات زیر تاکید کرد: راهنمایی و رانندگی طرح‌های ترافیکی لازم برای گلزار شهدا و سایر نقاطی که ازدحام جمعیت وجود دارد تهیه کند. در بحث حضور میهمانان خارجی در نقاطی مانند کویر حتما با نیروی انتظامی هماهنگی لازم به عمل آید. امور آب دقت نماید که کمبود آب در این ایام نداشته باشیم خصوصا ایام منتهی به عید. تعزیرات حکومتی هم تیم‌های بازرسی خود را فعال نماید. در مورد دست‌فروشان هفت باغ اگر مشکل ترافیکی ایجاد نمی شود در پیاده‌روی همان محل سامان‌دهی شوند چون جمع‌آوری آن‌ها باعث می‌شود گروهی از آن‌ها محل ارتزاق خود را از دست بدهند. برای معتادین متجاهر هم ۶۰۰ سهمیه گرفته‌شده که دستگاه های متولی باید نسبت‌به جمع‌آوری آن‌ها از سطح شهر اقدام نمایند. بخشدار‌ها جلسات متناظر را با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تشکیل دهند. شیفت بندی مغازه‌ها و صنوف خدماتی و ضروری توسط اتاق اصناف صورت پذیرد. لیست کشیک دستگاه‌های اداری تا ۲۰ اسفند به فرمانداری تحویل شود. تابلوی محل پارکینگ‌ها و سرویس‌های بهداشتی نصب شوند و …

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.