تاریخ انتشار : دوشنبه 18 مهر 1401 - 15:46
کد خبر : 4739

پاکسازی در قانون جذب را چگونه شروع کنیم؟

پاکسازی در قانون جذب را چگونه شروع کنیم؟
چگونه می‌توان با پاک‌سازی درون، مشکلات بیرون را حل کرد؟! پاک‌سازی درونی را چگونه آغاز کنیم؟

آیا تا باحال درباره پاک‌سازی چیزی شنیده‌اید؟

در مقاله‌های پیشین که حاوی مطالبی در مورد قانون جذب و حالت آلفا بودند دربارهٔ اهمیت ذهن و قدرت تفکر صحبت کردیم. در این مبحث به آماده‌سازی ذهن برای استفادهٔ هرچه بیشتر و اثرگذارتر از آن خواهیم پرداخت.

ذهن انسان برای این‌که بتواند در شرایط مقتضی به کمک بیاید نیاز دارد که آماده باشد. اما آماده بودن ذهن به چه معناست؟ ذهن نیز به‌مانند جسم به پرورش نیاز دارد ولی باشگاه پرورش ذهن حاوی دمبل و وزنه نیست بلکه تجدید ساختار افکار و پاک‌سازی ذهن است که قدرت آن را افزایش می‌دهد.

در طول شبانه‌روز هزاران فکر از ذهن ما عبور می‌کند که حتی روی تعدادی از آن‌ها کنترلی نیز نداریم ولی کنترل زندگی ما دست این افکار است.

برای استفادهٔ حداکثری از ذهن درراه موفقیت نیاز داریم که آن را از افکار منفی خالی کرده و افکار مثبت را جایگزین آن کنیم. این کار پاک‌سازی ذهن نام دارد که در ادامهٔ مطالب به توضیح دربارهٔ آن خواهیم پرداخت، پیشنهاد می‌دهیم که دیگر مطالب گروه آموزشی رضا کلاهی را از دست ندهید.

آنچه در این مطلب میخوانید!
پاک سازی کوانتومی چیست؟
پاک سازی درون
قوانین پاک سازی ذهن
به گفته های خود عمل کنید
حرفی که نمی توانید به همه بگویید را به هیچ کس نگویید
آن چه که نمی توانید با دیگران در میان بگذارید را در خلوت به خود نگویید
حرفی را که صحیح ومفید نمی دانید یا آن را از روی محبت نخواهید گفت را، نگویید
پاک سازی کوانتومی چیست؟
جهان متشکل از انرژی و ماده است، بنابراین بدن ما نیز از همان انرژی و مادهٔ سازندهٔ جهان ساخته‌شده است. بنا به نظریه‌های اثبات‌شدهٔ علمی بدن انسان‌ها هم از ذرات ریز ماده و انرژی ساخته‌شده است. ما و جهان هر دوبخشی از یکدیگر هستیم. موجودات زنده همواره در جریان هستند کوانتوم جهان و ما انسان‌ها از یکدیگر جدا نیستیم.

پاک سازی کوانتومی چیست؟
فن‌های مراقبتی که برای پاک‌سازی ذهن استفاده می‌کنیم در فضاهای بینابینی این ذره‌های کوانتومی برای درمان بیماری‌ها و کمک برای رسیدن به اهداف و… استفاده می‌شوند.از این روشی به نام پاک‌سازی کوانتومی وجود دارد.

پاک سازی درون
برای مرتب کردن آشفتگی درون باید دقت کرد که چه چیزهایی را وارد ذهن خود می‌کنیم. کوچک‌ترین چیزهایی که برای شروع می‌توان به آن‌ها توجه کرد افکار و حرف‌ها هستند.ما هرروز به شکل آگاهانه و ناآگاهانه زمان زیادی را به قضاوت دیگران،غیبت و بددهانی می‌کنیم.

همچنین همواره جذب احساسات منفی مانند حسادت یا ترس می‌شویم و چون به دنبال فرار از این افکار هستیم تلاش می‌کنیم آن خارا مخفی کنیم و احساسات واقعی خود را بروز ندهیم.

شاید فکر کردن به این‌که هرکدام از ما این حجم از اشتباهات را در خود جای‌داده‌ایم باورپذیر نباشد، اما بازنگری صادقانه در اعمال خود مارا با خود واقعی‌مان روبه‌رو خواهد کرد.

پاک سازی درون
گاهی اوقات کار های بدی که در طول روز انجام می‌دهیم ظاهر خشونت باری ندارند و باعث می‌شوند دربارهٔ بدی آن‌ها شک نکرده ویارها آن هارا تکرار کنیم. برای مثال دروغ‌های مصلحتی که آن‌ها را کوچک می‌پنداریم یا قضاوت انسان‌ها در ذهن خودمان.

مساله ای که در حال حاضر موردبحث است این نیست که به دلیل انجام این کارها ما آدم‌های بدی هستیم. مسالهٔ اصلی این است که ما درون و ذهنمان را از چیزی‌هایی پر می‌کنیم که به آن‌ها احتیاجی نداریم و باعث خوشبختی ما نمی‌شوند.

قوانین پاک سازی ذهن
منظور خود را واضح بیان کنید.
به گفته های خود عمل کنید.
حرفی که نمی توانید به همه بگویید را به هیچ کس نگویید.
آن چه که نمی توانید با دیگران در میان بگذارید را در خلوت به خود نگویید.
حرفی را که صحیح ومفید نمی دانید با آن را از روی محبت نخواهید گفت را، نگویید.
باکمی دقت و تفکر در مثال‌های پیش رو احتمالاً خود را بارها در موقعیت‌هایی به خاطرخواهید آورد که در حال بهانه‌جویی بوده‌اید. برای مثال گروهی از دوستان شما می‌خواهند که شما در یک سفر چندروزه همراهی‌شان کنید ولی شما مقصد این سفر را دوست ندارید.

ولی به‌جای گفتن واقعیت، بهانه‌های دیگری می‌آورید مانند این‌که “نمی‌توانم مرخصی بگیرم” یا “ناخوش‌احوال هستم“.

یا در مثالی دیگر، شخصی درخواست وسیله یا قرض گرفتن مبلغی پول از شما دارد که شما مخالف آن هستید. دادن جواب رد ممکن است باعث شود احساس بد یا حتی احساس گناه داشته باشید بنا به راین از این احساس دوری می‌کنید.

جملات پاکسازی
بنابراین معمولاً دو راه را پیش روی خود می‌بینید، یا تماس‌ها و پیام‌های او را نادیده می‌گیرید یا مانند مثال قبل بهانه‌های غیرواقعی میاورید.

دلیل این بهانه‌ها و دوری جستن‌ها این نیست که شما نمی‌توانید آن کار را انجام دهید، بلکه نشان‌دهندهٔ این است که نمی‌خواهید کاری را انجام دهید.

نکتهٔ منفی این بهانه‌جویی و دوری جستن در این است که شمارا به‌صرف انرژی برای کاری بیهوده وامی‌دارد. در این حالت شما به‌جای آرامش داشتن و در صلح بودن، انرژی و فکر خود را درگیر یک دروغ بی‌دلیل می‌کنید.

لازم است که وقتی می‌خواهید حرفی بزنید، منظور واقعی خود را بیان کنید. باید آگاهانه صحبت کنید و حقیقت را بگویید. این بدان معنی نیست که حقیقت را به شکل آزاردهنده‌ای بیان کنید بلکه می‌توانید حقیقت را با ملایمت بگویید.

به گفته های خود عمل کنید
بسیاری از مواقع پیش می‌آید که از روی ناآگاهی یا عادت چیزهایی را بیان می‌کنیم که منظورمان دقیقاً آن‌ها نیستند. برای مثال هنگام قطع کردن تلفن و اتمام تماس به کسی که پشت خط است می‌گوییم “سلام برسان” که این هارا از روی عادت می‌گوییم و منظور واقعی ما نیستند و با مرور زمان معنی واقعی خود را ازدست‌داده‌اند.

پاکسازی زندگی
یا در مثالی دیگر، می‌گوییم ” همین روزها تماس می‌گیرم ” یا ” به‌زودی شمارا خواهم دید “گاهی بدون نیت قلبی و واقعی پیشنهاد کمک می‌دهیم یا تعارفاتی که هنگام خداحافظی استفاده می‌کنیم، اما آن‌ها منظور واقعی ما نیستند و آن‌ها را بیان می‌کنیم چون عادت کردیم و همچنین باعث خشنودی و رضایت دیگران می‌شود.
اراده کنید که از این به بعد تنها چیزهایی را به زبان بیاورید که منظور واقعی شما هستند و قول‌هایی ندهید که قصد عمل کردن به آن‌ها را ندارید.

حرفی که نمی توانید به همه بگویید را به هیچ کس نگویید
متأسفانه بیشتر ما غیبت کردن را دوست داریم. ازآنجاکه یافتن خطاهای دیگران بسیار راحت‌تر از پیدا کردن عیب‌های خودمان است به‌راحتی معایب دیگران را پیدا می‌کنیم و با دوستان خود در مورد آن شخص و ایراداتش صحبت می‌کنیم. یا بدبیاری‌ها و ناکامی‌های دیگران را به‌سرعت با همه در میان گذاشته و پخش می‌کنیم.
برای مثال متوجه مشکل خانوادگی یکی از اقوام دور می‌شویم وبِ سرعت تلفن را برداشته و آن را با دوستان خود با اشتراک می‌گذاریم و حتی ممکن است مشکل آن شخص یا خودش را تمسخر کنیم.

واقعیت این است که ما نمی‌توانیم تمام حرف‌هایی را که به هرکدام از طرفین زدیم را به‌صورت تمام و کمال به شخص مقابل بگوییم. با بررسی کوچکی متوجه می‌شویم که تنها یک داستان‌سرایی کردیم که باعث شده درونمان را باانرژی منفی آلوده کنیم

برای جلوگیری از تکرار عملکرد ناخوشایند گذشته باید خود را ملزم کرد که حرفی که نمی‌توانید به همه بگویید را به هیچ‌کس نگویید. داستان‌سرایی‌های مختلف و انتشار انرژی منفی در اطراف و در ذهن خود را متوقف کنید.

آن چه که نمی توانید با دیگران در میان بگذارید را در خلوت به خود نگویید
ما اغلب خود را به باد انتقاد می‌گیریم. ازآنجاکه مردم حرف‌هایی را که در تنهایی به خود می‌گویند هرگز در جمع بیان نمی‌کنند پس ما به این نتیجه می‌رسیم که خودمان تنها کسی هستیم که گفت‌وگوهای منفی با خودداریم و عزت‌نفسمان به این دلیل در حال خطر است.
وقتی شرایط خوب پیش نرود یا اگر به بهترین نتیجهٔ ممکن در کاری نرسیم در اولین فرصت خودمان را سرزنش می‌کنیم و خود را مقصر از دست رفتن همه‌چیز می‌بینیم.

تکنیک پاکسازی
درواقع همهٔ ما در خلوت باهم صحبت می‌کنیم و مشکل اصلی این نیست. مشکلات ازآنجا شروع می‌شوند که شروع به منفی‌بافی می‌کنید و باورهای غلط و منفی را که به خود نسبت می‌دهیم را باور می‌کنید.
بار دیگری که صدای باورهای منفی را در سرخود شنیدید که به شما می‌گویند به‌اندازهٔ کافی خوب نیستید بدانید که این صدا شما نیستید و نباید تسلیم آن شوید. برای جایگزین کردن این باورها به خود بگویید: ” من از امروز دیگر چنین آدمی نیستم و از این افکار آزادشده‌ام. “

حرفی را که صحیح ومفید نمی دانید یا آن را از روی محبت نخواهید گفت را، نگویید
گاهی افراد به‌اندازه‌ای مشغول گفت‌وگوهای درونی هستند که در آخر این گفت‌وگوها را به شکل حرف‌ها بیهوده‌ای به زبان می اورند. مثل افرادی که در اتوبوس با همه صحبت می‌کنند. حال این‌که با زیر نظر گرفتن این افراد و حرف‌هایی که می‌زنند متوجه می‌شوید بخش مفید یا جالب این حرف‌ها بسیار محدود و کم هستند.

با این روال نه‌تنها انرژی انسان به دلیل زیاد حرف زدن از دست می‌رود بلکه یک آشفتگی بیهوده را نیز در اطراف به راه می‌اندازند. حرف زدن زیاد دربارهٔ مسائل بی‌فایده باعث می‌شود احساس تهی بودن بکنیم و ادامه دادن حرف‌های بیهوده، حرف‌های بیهوده‌تری را به خاطر می‌آورند پس باید از آن‌ها دوری جست.

هرچند پیروی از این قوانین دشوار به نظر می‌رسد و ممکن است در ابتدا عمل کردن به آن‌ها چندان موفقیت‌آمیز نباشد، اما تلاش برای سه روز عمل کردن به آن‌ها کارتان را در ادامه آسان‌تر می‌کند. قدم بعدی هفت روز رعایت کردن و قدم نهایی بیست‌ویک روز است.

پس از روز بیست و یکم این قوانین تبدیل به عادت‌ها ذهنی می‌شوند و پاک‌سازی ذهن ناخودآگاه هرروز در شما تکرار می‌شود. با این پاک‌سازی ذهن برای کار کردن با قانون جذب آماده‌تر می‌شود و نتیجهٔ استفاده از این قانون طلایی زودتر نمایان خواهد شد. دیگر مطالب گروه آموزشی رضا کلاهی را از دست ندهید.

اگر شما هم تجربه ای درباره پاکسازی درون و تاثیر آن در زندگیتان دارید با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید!!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.