تاریخ انتشار : دوشنبه 26 دی 1401 - 9:18
کد خبر : 7583

وضعیت پاندمی کرونا در ایران قابل مقایسه با دنیا نیست

وضعیت پاندمی کرونا در ایران قابل مقایسه با دنیا نیست
وزیر بهداشت با اشاره به روند واکسیناسیون در کشور، گفت: وضعیت کرونا در ایران، قابل مقایسه با سایر کشورهای دنیا نیست.

به گزارش نسیم صبا از مهر، بهرام عین‌اللهی، تقدیم ۳۰۰ شهید به کشور در اپیدمی کرونا را یکی از افتخارات ماندگار نظام سلامت دانست و افزود: پس از دفاع مقدس پزشکان ما در خطوط مقدم و پشت جبهه حضور قابل توجهی داشتند و شهدای زیادی تقدیم نظام اسلامی کردند، در دوره کرونا نیز شاهد اوج فداکاری کادر سلامت با تقدیم ۳۰۰ شهید به نظام، کشور و مردم بودیم.

وی تصریح کرد: آثار مخرب ویروس کرونا در همه جای دنیا یکی بود ولی با واکسیناسیون گسترده که در ایران به همت کادر سلامت و مردم انجام شد، اکنون شاهدیم که وضعیت ایران با سایر کشورها قابل قیاس نیست. اتحاد و همدلی ملت در واکسیناسیون بی نظیر بود و به عکس برخی کشورها، هیچ بیماری در مراکز درمانی ما روی زمین نماند.

وزیر بهداشت اضافه کرد: در شروع کار دولت سیزدهم ۱۵ میلیون دوز واکسن تزریق شده بود و تا کنون ۱۵۵ میلیون دوز واکسن به مردم تزریق شده است. همه پایگاه‌ها، حسینیه‌ها و مساجد همانند دوران دفاع مقدس وارد میدان خدمت شدند و با مدیریت جهادی به واکسیناسیون کمک کردند.

وی ادامه داد: در یک روز بیش از یک میلیون و در یک هفته ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن تزریق کردیم. واکسیناسیون موجب مصونیت جامعه از ویروس شد. آمار مرگ تا آذر ۱۴۰۰ حدود ۱۲۲ هزار فوتی بود و از آن زمان تا الان حدود ۲۰ هزار فوتی است.

وزیر بهداشت یادآور شد: در حالی که دنیا همچنان در آتش کرونا می سوزد، ایران وضعیت مناسبی دارد؛ به طوری که توانسته ایم با تهیه واکسن و استفاده از واکسن‌های تولید داخل، جامعه را مصونیت بخشیم تا با رفع قرنطینه‌ها، کسب و کار اقتصادی رونق بگیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.