تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 شهریور 1401 - 7:51
کد خبر : 3906

وضعیت حاشیه نشینی در کرمان نتیجه ترک فعل برخی مسئولان است

وضعیت حاشیه نشینی در کرمان نتیجه ترک فعل برخی مسئولان است
رئیس کل دادگستری کرمان گفت: بخش زیادی از وضعیت حاشیه نشینی در کرمان نتیجه ترک فعل و بی توجهی برخی مدیران است که قابل پی گیری است.

به گزارش نسیم صبا: حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه نشین کرمان از جمله محله شهید همت و محله ۱۴ معصوم وضعیت برخی مناطق حاشیه نشین کرمان را نگران کننده دانست و اظهار کرد: بی توجهی به مناطق حاشیه نشین باعث ایجاد شهروندان درجه ۵ و ۶ می‌شود که این افراد از بسیاری خدمات بهداشتی و آموزشی محروم هستند.

وی با اشاره به اینکه حاشیه نشینی بستری بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم است، افزود: بخش زیادی از وضعیت حاشیه نشینی در اطراف شهرها از جمله کرمان نتیجه ترک فعل و بی توجهی برخی مدیران است که قابل پی گیری است.

رئیس کل دادگستری کرمان همچنین از عدم نظارت برخی دستگاه‌ها انتقاد و تاکید کرد: دستگاه‌های مربوطه مسائل مرتبط با حاشیه نشینی را به موقع گزارش کرده و به صورت جدی این مسائل را پی گیری کنند.

وی عنوان کرد: ساخت و سازها و انشعابات غیرمجاز در کنار ساخت و سازهای غیراصولی خدمات رسانی به این مناطق را دشوار می‌کند. در شأن شهروندان جمهوری اسلامی نیست که در چنین مناطقی زندگی کنند. همه سازمان‌ها وظیفه دارند در این زمینه ورود کنند.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه شاهد فقر فرهنگی و اقتصادی در این مناطق هستیم، افزود: باید آموزش‌های لازم برای ساکنین این مناطق داده شود.

وی با تاکید بر لزوم ساماندهی افراد نیازمند و فاقد مسکن در مناطق حاشیه‌ای افزود: چنانچه دولت و مسئولان در سال‌های بعد از انقلاب حوزه مسکن را مورد توجه جدی قرار داده بودند این وضعیت به وجود نمی‌آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.