تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1402 - 6:20
کد خبر : 9669

وزرای خارجه ایران و موریتانی درباره تشکیل اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی رایزنی کردند

وزرای خارجه ایران و موریتانی درباره تشکیل اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی رایزنی کردند
حسین امیرعبداللهیان و محمد سالم ولد مرزوک وزرای امور خارجه ایران و موریتانی در گفت وگوی تلفنی درباره تشکیل اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی رایزنی کردند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و ولد مرزوک وزیر امور خارجه موریتانی در گفت وگوی تلفنی، ضمن تبریک متقابل ماه مبارک رمضان، در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه به ویژه وضعیت فلسطین رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی، برگزاری موفقیت آمیز اجلاس اخیر وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در نواکشوت را به همتای موریتانیایی تبریک گفت و از او برای سفر به تهران دعوت کرد که مورد استقبال وزیر امور خارجه موریتانی قرار گرفت.

طرفین در این گفت وگوی تلفنی وضعیت جاری در فلسطین و تجاوزهای اخیر صهیونیست‌ها و هتک حرمت مسجدالاقصی و حمله به نمازگزاران فلسطینی را بررسی و ضرورت اقدام منسجم کشورهای اسلامی برای مقابله با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار دادند.

با توجه به ریاست موریتانی بر اجلاس وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، تشکیل اجلاس اضطراری این سازمان از دیگر محورهای این گفت وگو بود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.