تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 - 8:09
کد خبر : 383

ورزشگاه شهدای مس رفسنجان تا دهه فجر تکمیل می شود

ورزشگاه شهدای مس رفسنجان تا دهه فجر تکمیل می شود

به گزارش نسیم صبا ازمهر، سیدحمید سجادی بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از اماکن و زیرساخت‌های ورزشی شهرستان رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورزشگاه شهدای مس رفسنجان مجموعه بزرگ چندمنظوره است و در این مجموعه زیرساخت فوق العاده ای برای فوتبال پیش بینی شده است. وی گفت: این ورزشگاه سرمایه ملی فوق العاده ای خواهد شد که امیدواریم به بهره

به گزارش نسیم صبا ازمهر، سیدحمید سجادی بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از اماکن و زیرساخت‌های ورزشی شهرستان رفسنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ورزشگاه شهدای مس رفسنجان مجموعه بزرگ چندمنظوره است و در این مجموعه زیرساخت فوق العاده ای برای فوتبال پیش بینی شده است.

وی گفت: این ورزشگاه سرمایه ملی فوق العاده ای خواهد شد که امیدواریم به بهره برداری کامل برسد و حتماً بخشی از نیازهای فوتبال منطقه را پوشش خواهد داد.

سجادی ادامه داد: ورزشگاه شهدای صنعت مس نه تنها می‌تواند میزبانی شایسته ای برای بازی‌های داخلی و باشگاهی و لیگ باشد، بلکه می‌توان برنامه ریزی کرد که تورنمنت‌های بین المللی را هم در این ورزشگاه برگزار کرد.

وزیر ورزش و جوانان به ورزش بانوان اشاره و اظهار کرد: یکی از لازمه‌های ورزش ما در کشور چه در بعد قهرمانی، چه ورزش همگانی، توجه و رسیدگی و اهتمام جدی به توسعه ورزش بانوان است. برای اینکه مادران فردا باید از جسم، ذهن و شادابی خوبی برخوردار باشند. در بعد قهرمانی در یک‌سری رشته‌ها، شعائر و عقاید ما اجازه فعالیت نمی‌دهد اما در خیلی از رشته‌های ورزشی بانوان ما می‌توانند شرکت کنند که در رشته دوومیدانی خانم‌ها پیشرو هستند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص تکمیل ورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان توضیح داد: مسئولان قول دادند این پروژه برای دهه فجر امسال افتتاح می‌شود و به مردم رفسنجان قول می‌دهم خادم خوبی برای ورزش باشم و امین و مدافع حقوق مردم باشم.

وی بیان کرد: به مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان قول دادم منابع پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت تأمین می‌شود تا یکی از اثرات این سفر تسریع در تکمیل پروژه‌های رو به اتمام و هدیه‌ای برای این مردم استان کرمان باشد.

ورزش بانوان، مستقل و خودکفا می‌ شود

سجادی با اشاره به اینکه حجاب بانوان ورزشکار ما برای سایر بانوان کشورهای اسلامی الگو شده است، افزود: بانوان در بعد قهرمانی؛ در رشته‌های سوارکاری، تیراندازی، کبدی و تیراندازی با کمان ظرفیت بالایی دارند.

وی گفت: همچنین در وزنه‌برداری لباسی طراحی شده که بانوان ما می‌توانند در میادین بین‌المللی شرکت کنند. اگر شعائر و ارزش‌ها اجازه دهد، برنامه‌ریزی می‌کنیم با حفظ رعایت شئونات اسلامی در این رشته‌ها شرکت کنیم و از مدال‌ها جا نمانیم و در مدال‌آوری‌ها هرجا بتوانیم حق بانوان را بگیریم برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در جنبه‌های مدیریتی بانوان تحصیلکرده‌ای هستند که ظرفیت خوبی دارند و در داوری و آنالیزکردن رشته‌های ورزشی نشان می‌دهد خانم‌ها در عرصه مدیریت اجرا و راهبری ورزش سهم دارند. در سهم دادن به کلاس‌های آموزشی و اعزام‌ها سهم بانوان دیده می‌شود و در مجلس هم تأکید کردم از مهم‌ترین برنامه‌های من این است که ورزش بانوان، ورزش مستقل و ورزش خودکفا شود.

وجود ۴ هزار پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور

وی با اشاره به اهمیت حضور بخش خصوصی، یادآور شد: بخش خصوصی از نظر ضوابط، مقررات و شرایط راحت‌تر است و در بعضی مباحث می‌تواند از دولت پیشی بگیرد، که باید قدردان بخش خصوصی باشیم و موانع را از سر راه‌شان بداریم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ۴ هزار مکان ورزشی ناتمام در کشور خبر داد و گفت: برخی از این پروژه‌ها متوقف هستند و برخی آرام با تزریق منابع به کار خود ادامه می‌دهند، اما کافی نیست. باید برای تکمیل این مکان‌ها مشارکت بخش خصوصی و خیران را داشته باشیم و ضوابط تشویقی در نظر بگیریم که بتوانیم این پروژه‌ها را تکمیل کنیم.

سجادی در ادامه گفت: در رابطه با عدالت‌محوری، شفافیت، مبارزه با فساد، کار بهینه و درست انجام دادن، کنترل قراردادها و هزینه‌ها در ورزش برنامه وسیعی در دست بوده و در حال ساماندهی است. با همه فدراسیون‌ها مواردی را در میان گذاشتم که یکی از موارد آن شفافیت قراردادهاست، همچنین در خصوص بودجه باشگاه‌های دولتی مانند پرسپولیس و استقلال، کنترل می‌کنیم که انحرافی از بودجه صورت نگیرد.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص اظهاراتش در خصوص اردوی یک تیم فوتبال در خارج از کشور تاکید کرد: مصاحبه در یک مناسبتی بود که گذشت و ربطی به استان کرمان ندارد و ابداً بحث مس رفسنجان نبود.

سجادی همچنین با اشاره به پهنای وسیع استان کرمان، یادآور شد: در کرمان به‌واسطه طولانی بودن مسیرها و گستردگی استان کار کردن بسیار سخت است و برای مدیریت و نظارت از شمال استان تا جنوب استان صدها کیلومتر فاصله باید طی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.