تاریخ انتشار : دوشنبه 26 دی 1401 - 8:29
کد خبر : 7557

واکسیناسیون ۲ هزار راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در شهربابک

واکسیناسیون ۲ هزار راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در شهربابک
، وزیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهربابک گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری های دامی، ۲ هزار راس دام سنگین علیه بیماری لمپی اسکین در شهربابک واکسینه شدند.

به گزارش نسیم صبا:وی افزود: این طرح از ابتدای دی ماه توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان آغاز و در این طرح بیش از ۲ هزار راس دام سنگین علیه این بیماری واکسینه خواهند شد و در اجرای طرح فوق اولویت با دامداری ها و مناطق پر خطر اعم از کانون های بیماری سال های گذشته و مناطق مشکوک و پر جمعیت دامی است .

وزیری خاطرنشان کرد: بیماری لمپی اسکین، نوعی بیماری نوپدید ویروسی بسیار عفونی در گاوها است که باعث، کاهش تولید شیر، سقط جنین، ناباروری کاهش کیفیت پوست شده و عمدتاً بوسیله حشرات گزنده منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه این بیماری قابل انتقال به انسان نیست و ویروس آن از طریق مصرف گوشت یا شیر دام بیمار به انسان منتقل نمی‌شود و در صورت شیوع، این بیماری خسارات اقتصادی فراوانی به دامدار وارد خواهد کرد و برای پیشگیری از بیماری، انجام واکسیناسیون جمعیت دام سنگین، جلوگیری از نقل و انتقال غیر مجاز دام، رعایت مسائل بهداشتی قرنطینه ای از سوی دامداران و آموزش آنان لازم است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.