تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 6:46
کد خبر : 18073

همکاری‌های ایران و قطر در حوزه مسایل منطقه‌ای مطلوب است

همکاری‌های ایران و قطر در حوزه مسایل منطقه‌ای مطلوب است
رییس قوه قضاییه در دیدار با رییس شورای عالی قضایی قطر، گفت: همکاری‌های دو کشور ایران و قطر در حوزه مسایل سیاسی و منطقه‌ای، مطلوب است که این امر در دوره رییس جمهور فقیدمان برجسته‌تر بود.

به گزارش نسیم صبا از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر سه‌شنبه ۲۲ خرداد به همراه هیئت بلندپایه مقامات قضائی کشورمان در پاسخ به دعوت رسمی رئیس شورای‌عالی قضائی قطر، وارد دوحه پایتخت کشور قطر شد.

رئیس قوه قضائیه کشورمان در بدو ورود به فرودگاه دوحه، مورد استقبال رسمی «حسن بن لحدان الحسن المهندی» رئیس شورای عالی قضائی قطر و سایر مقامات عالی قضائی این کشور قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در بدو ورود به دوحه قطر، ضمن تاکید بر توسعه همکاری‌ها و روابط ایران و قطر در حوزه‌های مختلف به ویژه امور قضائی، اظهار کرد: همکاری‌های دو کشور ایران و قطر در حوزه مسائل سیاسی و منطقه‌ای، مطلوب و روبه پیشرفت است و این امر طی سالیان اخیر و در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی، رئیس‌جمهور فقید کشورمان، برجسته‌تر بوده است؛ اساساً به هر میزان که مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی طرفین توسعه یابد، به موازات آن، لازم است که در حوزه مناسبات حقوقی و قضائی نیز گسترش و انبساط حاصل شود.

رئیس شورای عالی قضائی قطر نیز طی سخنانی در آئین استقبال از رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، ضمن اظهار تأسف از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان اظهار کرد: ما تمایل داشتیم که سفر رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و هیئت عالی قضائی ایرانی به قطر بیشتر از یک روز می‌بود تا می‌توانستیم بیشتر در خدمت این عزیزان باشیم؛ ما در نظر داشتیم که رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران بازدیدی از دادگاه‌های قطر و روند دادرسی در این دادگاه‌ها داشته باشند و در بازدید از ایران نیز ما در جریان روند پیشرفت قضائی شما قرار می‌گرفتیم، ولی با توجه به وقت کم و یک روزه بودن سفر، این امر محقق نشد.

وی افزود: ما از توسعه و تعمیق مراودات دو کشور قطر و ایران خصوصاً در حوزه قضائی بسیار استقبال می‌کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک، شرایط و بستری مهیا شود که مقامات عالی قضائی ایرانی و قطری بتوانند روند برگزاری دادگاه‌ها در کشورهای همدیگر را به صورت حضوری مشاهده کنند.

رئیس شورای عالی قضائی قطر ضمن ابراز تمایل برای سفر به ایران در آینده نزدیک، عنوان کرد: با توجه به مجاورت دو کشور ایران و قطر، جامعه ایرانیان حاضر در کشور ما، جامعه گسترده‌ای است و نگاه ما به ایرانیان حاضر در قطر، مانند نگاهی است که به خود شهروندان قطری داریم.

وی همچنین بر ضرورت گسترش همکاری‌های قضائی و غیر قضائی دو کشور قطر و ایران نیز تاکید کرد.

دیدار با امیر قطر و رئیس شورای عالی قضائی این کشور و همچنین دیدار با ایرانیان مقیم قطر و انعقاد چند تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه با محوریت موضوعات قضائی، از جمله برنامه‌های سفر رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران و هیئت بلندپایه مقامات قضائی کشورمان به قطر هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.