تاریخ انتشار : یکشنبه 9 بهمن 1401 - 7:26
کد خبر : 7956

همایش یک روزه گیاهان داروئی شهرستان رابر برگزار شد.

همایش یک روزه گیاهان داروئی شهرستان رابر برگزار شد.
کریم قاسمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: همایش و گردهمایی گیاهان داروئی این شهرستان با همکاری سپاه شهرستان، اداره کل آموزش و پرورش، معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان و انجمن گیاهان داروئی برگزار شد.

به گزارش نسیم صبا:وی افزود: در این همایش که با محوریت معرفی ارائه فرصت­های سرمایه­گذاری، بازاریابی، توسعه و معرفی گیاهان داروئی شهرستان برگزار شد سرهنگ پاسدار خواجه حسنی فرمانده سپاه شهرستان ضمن عرض خیر مقدم، به اهمیت موضوع و پتانسیل شهرستان رابر به عنوان قطب گیاهان داروئی اشاره، همچنین درخصوص مناسب بودن اقلیم شهرستان در پرورش انواع گیاهان داروئی مطالبی عنوان نمود.

کریم قاسمی با تاًکید بر اهمیت این موضوع، شهرستان رابر را به عنوان یکی از شهرستان­های مهم در تولید گیاهان دارویی بالاخص شیرین بیان و گاوزبان معرفی کرد.

در ادامه نشست لطفعلی زاده معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان مطالبی در خصوص اهمیت توسعه و کشت گیاهان دارویی در شهرستان، با محوریت مصرف بهینه آب، اشتغال­زایی، توسعه و جایگزینی گیاهان با مصرف آب کم و توجه جدی به مسئله اصلاح الگوی کاشت در شهرستان ایراد نمود و با تاکید بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره سردار سرفراز سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، احداث کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در این شهرستان را از جمله یادگارهای آن شهید بزرگوار دانسته و آن را فرصتی به یاد ماندنی به منظور ارتقاء ارزش زنجیره تولید گیاهان دارویی شهرستان دانست.

لازم به ذکر است در این همایش بحث و ارائه مطالب علمی مربوط به فرصت­های سرمایه­گذاری و بازاریابی توسط آقای دکتر جهانشاهی عضو انجمن گیاهان دارویی اتاق بازرگانی، معرفی گیاهان دارویی شهرستان و استان توسط آقای دکتر خاصه سیرجانی ارائه شد و درادامه همایش از کارخانه گیاهان داروئی درحال احداث شهرستان نیز بازدید بعمل آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.