تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اردیبهشت 1402 - 7:49
کد خبر : 10098

همایش سرمایه گذاری شهرستان کرمان برگزار میشود

همایش سرمایه گذاری شهرستان کرمان برگزار میشود
فرماندار کرمان اظهار داشت همایش سرمایه گذاری شهرستان کرمان با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی اواخر فصل بهار در شهر کرمان برگزار می گردد.

به گزارش نسیم صبا:علی بابایی فرماندار کرمان در جلسه هماهنگی برگزاری همایش سرمایه گذاری شهرستان کرمان که با حضور مدیرکل میراث فرهنگی،معاونین سرمایه گذاری جهاد کشاورزی استان،اوقاف و صمت برگزار شد گفت:سرمایه به عنوان یکی از مهمترین عوامل تولید، نقش قابل توجهی در رشد و توسعه کشورها ایفا میکند. کمبود سرمایه عامل محدود کننده تولید و توسعه خواهد بود و لذا هنر مدیریت دولتی و برنامه ریزان توسعه کشور آن است که بتوانند از طریق تعریف زمینه های جذاب برای سرمایه گذاری و فراهم آوردن بسترهای قانونی و قراردادهای حقوقی مناسب، زمینه سرمایه گذاری را افزایش داده و از فرار سرمایه از کشور جلوگیری کنند.
وی افزود: توسعه پایدار توسعه ای است که نیازهای حال حاضر را بدون اینکه توانایی نسلهای آینده در تأمین نیازهای خود را به خطر بیندازد، تأمین کند.
فرماندار کرمان افزود تنها راه برون رفت از بحران اقتصادی ،رشد تولید و مهمترین مسیر در رشد تولید سرمایه گذاری بخش خصوصی است.در همین راستا از ابتدای سال برنامه جذب سرمایه در شهرستان کرمان کلید خورده و طی جلسات و نشست های تخصصی با ائمه جمعه،شوراها،شهرداران و سایر مدیران محلی و استانی کار به پیش رفته است.
وی بیان داشت:ایجاد هم افزایی بین مدیران و ائمه جمعه ،و رسیدن به یک توافق جمعی با موضوع نیاز مبرم و فوری کشور و شهرستان به جذب سرمایه های داخلی و خارجی مهمترین گام در تحقق توسعه شهرستان است.
به همین منظور کارگاه تخصصی ۱۲ساعته با موضوع آموزش سرمایه گذاری در ۱۰اردیبهشت ماه در فرمانداری کرمان برگزار گردیده و طبق نظر سنجی بعمل آموده مورد رضایت بالای مسئولین شرکت کننده واقع گردیده است.
بابایی اظهار داشت:با توجه به اوضاع اقتصادی ناشی از تحریم که در حال حاضر بر کشور ما سایه افکنده ،با بودجه های محدود دولتی نمی توان انتظار تحقق اشتغال و تولید متناسب با ظرفیت شهرستان کرمان را داشته باشیم.
و چاره ای جز جذب سرمایه هایی که از استان خارج شده ،یا در بخش غیر تولیدی جذب می شود،نداریم.
فرماندار کرمان با اشاره به حمایت های استاندار محترم، رئیس کل محترم دادگستری استان ،ائمه جمعه و نمایندگان محترم مجلس از این مهم و قدردانی از آنها،گفت:شهرستان کرمان با تنوع اقلیم در بخش های گردشگری،کشاورزی،صنایع و معادن بسیار مستعد بوده و با کمترین میزان سرمایه گذاری بالاترین سودآوری را خواهد داشت.
صنایع تبدیلی بخش کشاورزی بویژه در کالاهایی مانند سیر شهداد و سایر محصولات گرانبهای کشاورزی که سود آن به جیب دلالان می رود،تا بناهای تاریخی رها شده ،از نمونه های این فرصت ها هستند.
بابایی ضمن اشاره به پروژه های کلان سرمایه گذاری شهرستان از قبیل سلول های خورشیدی ماهان،لاستیک های فوق سنگین و …اظهار داشت:از هم اکنون باید جهت تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز این پروژه ها گام برداریم و این فرصت اشتثنایی اشتغال را برای جوانان کرمان تثبیت نماییم.
فرماندار کرمان اظهار داشت همایش سرمایه گذاری شهرستان کرمان با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی اواخر فصل بهار در شهر کرمان برگزار می گردد.
جهاد کشاورزی،میراث فرهنگی،صنعت ،معدن و تجارت و سایر حوزه ها پروژه های سرمایه گذاری را جهت انعقاد تفاهم نامه با سرمایه گذاران آماده نموده اند.
فرماندار کرمان در سخن پایانی گریزی به بروکراسی اداری و وجود موانع دست و پاگیر جهت تحقق امر سرمایه گذاری زد و اظهار داشت با حمایت مدیران ارشد استان و همکاری دستگاههای دخیل در این امر در حال کوتاه کردن این مسیر و تامین آرامش خاطر سرمایه گذاران در این حوزه نیز هستیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.