تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1402 - 6:00
کد خبر : 10173

هشدار نخست وزیر سابق تل آویو درباره روابط ایران و مصر

هشدار نخست وزیر سابق تل آویو درباره روابط ایران و مصر
نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه نزدیکی بین ایران و مصر به کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هشدار داد.

به گزارش نسیم صبا به نقل از منابع فلسطین، «یائیر لاپید»، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نسبت به هرگونه نزدیکی بین ایران و مصر به کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم هشدار داد.

لاپید در توییتی نوشت: «نزدیکی مصر و ایران با منافع (رژیم) اسرائیل و منطقه در تضاد است.»

این اولین اظهار نظر از درون رژیم صهیونیستی در مورد خبر نزدیکی روابط بین مصر و ایران است.

این در حالی است که امروز همچنین «سامح شکری»، وزیرخارجه مصر در گفتگو با شبکه تلویزیونی ام‌بی‌سی مصر تاکید کرد: «آنچه در رسانه‌ها درباره برقراری کانال روابط میان مصر و ایران منتشر شده، گمانه‌زنی‌هایی بی‌پایه و اساس است.»

وی افزود: «روابط میان ایران به همان شیوه که بوده، جریان دارد و ما تحولات روابط ایران با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و سیاست‌های تهران را رصد می‌کنیم.»

سامح شکری تاکید کرد: «زمانی که منفعت در تغییر رویکرد (در روابط دوجانبه) باشد، قطعاً به سوی تحقق منافع حرکت خواهیم کرد.»

وزیرخارجه مصر در پایان گفت: «سیاست مساله تغییر ناپذیری نیست و همواره در حال تحول بر مبنای منافع و ملاحظات است، البته من معتقدم تفاهم میان ایران و عربستان زمان‌بر خواهد بود.»

این سخنان وزیرخارجه مصر در شرایطی عنوان شده که امروز روزنامه العربی الجدید در گزارشی از آماده شدن ایران و مصر برای گفتگوهای جدید در سطح امنیتی در بغداد خبر داده است. وبگاه العربی الجدید امروز پنج‌شنبه در گزارشی نوشت: تلاش‌ها برای احیای روابط مصر و ایران در شرایط کنونی که منطقه با روند کاهش تنش‌ها میان کشورهای مختلف روبروست، به طور جدی و گسترده جریان دارد.

منابع دیپلماتیک مصری فاش کردند که بر مبنای توافقاتی که انجام شده، قرار است نشستی میان ایران و مصر در بالاترین سطح مقامات امنیتی در بغداد طی ماه جولای آینده برگزار شود.

منابع عراقی پیش از این از برگزاری نشستی میان نمایندگان ایران و مصر در بغداد در روز پنجم ماه مه جاری (پانزدهم اردیبشهت‌ماه ۱۴۰۲) خبر داده بودند که با میانجی‌گری نخست‌وزیر عراق انجام شده بود.

یک دیپلمات مصری که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: میانجی‌گری عراق پس از تلاش‌های عمان صورت گرفت که ابتکار عمل در زمینه ازسرگیری روابط ایران و مصر را به دست گرفت.

این منبع تأیید کرد که احتیاط‌های مصری مرتبط با پرونده روابط با ایران در دوره اخیر، به‌ویژه پس از توافق عربستان و ایران برای از سرگیری روابط بین دو کشور، کاهش یافته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.