تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 8:36
کد خبر : 10145

نهال تولید علم در کشور را «دانشگاه شیراز» کاشت

نهال تولید علم در کشور را «دانشگاه شیراز» کاشت
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نهال تولید علم توسط دانشگاه شیراز کاشته شده و موجب توسعه یافتگی کشور شد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محمد علی زلفی گل بعد از ظهر شنبه در آئین گرامیداشت روز معلم بیان کرد: فارس دارای توانایی ویژه ای در حوزه علم و فناوری است و این ظرفیت می‌تواند موجب بهبود اقتصاد فارس و توسعه یافتگی کشور شود.

وی افزود: دانشگاه شیراز اولین دانشگاه کشور بوده که دوره دکترا را تأسیس کرد و موجب شد بسیاری از نخبگان کشور برای ادامه تحصیل از کشور خارج نشوند.

زلفی گل تاکید کرد: نهال تولید علم در کشور توسط دانشگاه شیراز کاشته شد البته دانشگاه شیراز در حوزه علم، مرزها را درنوردیده و برای کشور افتخار آفرینی کرده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: این انتظار از دانشگاه شیراز در کشور وجود دارد که بیش از هر زمان دیگری در تولید علم اقدام کرده و مرجعیت علمی در منطقه را از آن ایران کند.

به گفته این مقام مسئول خوابگاه‌های دانشگاه شیراز نیازمند بازسازی است و وزارت علوم با همکاری استانداری فارس در تلاش بوده تا نسبت به تخصیص اعتبارات نوسازی و بازسازی خوابگاه‌های دانشگاه شیراز اقدام کند.

زلفی گل خاطرنشان کرد: دانشگاه شیراز می‌تواند با استفاده از دیپلماسی علمی زمینه جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه را فراهم کرده و از این منبع درآمدزایی کند.

وی افزود: دانشگاه‌های کشور باید شرایط جذب دانشمندان یک درصد را فراهم کرده تا بتوان نسبت به توسعه یافتگی کشور اقدام کرد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری در خصوص پایه‌های تشویقی بیان کرد: تمامی اساتید دانشگاه‌ها می‌توانند با تولید علم و انتشار مقاله در عرصه‌های بین المللی تا حداکثر پنج پایه تشویقی دریافت کرده و جایگاه دانشگاهی این افراد بهبود پیدا می‌کند.

زلفی گل از اصلاح و تدوین آئین نامه «طرح پژوهانه» اساتید دانشگاه‌های کشور خبر داد.

وی ادامه داد: برخی از دانشگاه‌های کشور طرح «بورسیه صنعت» را اجرایی کرده و افرادی که در این طرح پذیرفته می‌شود می‌توانند علاوه بر تحصیل نسبت به فعالیت در صنایع نیز اقدام کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.