تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1402 - 5:55
کد خبر : 9649

نهاد خانواده برای استحکام ارزش ها تقویت شود

نهاد خانواده برای استحکام ارزش ها تقویت شود
امام جمعه کرمان خواستار تقویت نهاد خانواده برای استحکام بخشی به ارزش های دینی شد

به گزارش نسیم صبا از مهر، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان که در مصلای امام علی (ع) برگزار شد، گفت: ترک گناه و معصیت رعایت تقوای الهی است؛ هجرت از گناه رفتن به سوی تقوی است.

خطیب نماز جمعه شهر کرمان اظهار کرد: تربیت راه‌های دارد؛ تربیت انسان یکی از هدف‌های اصلی انبیا و امامان معصوم و الهی است و سعی و تلاش آنها در تربیت انسان بود.

وی افزود: یکی از عوامل مؤثر در تربیت این ست که تلاش کنیم حس خودجوشی را در فرد ایجاد کنیم تا فرد قدرت تصمیم‌گیری از درون را داشته باشد و انتخاب کند و در مسیر تربیت الهی قرار بگیرید.

امام جمعه کرمان تاکید کرد: یکی از راه حل‌های مهم تربیت؛ حرکت از درون فرد است و قرآن کریم این راه مهم تربیتی را برای هر مربی دل‌سوزی بیان فرمود و در آیات متعددی به آن پرداخت.

وی گفت: واقعیت این است که روحیه و رویه انسان طوری است که اگر احساس کند حرف بیگانه است و به او تحمیل می‌شود در مقابل آن می‌ایستد و اما اگر از درون خود به آن حرف اعتقاد داشته باشد حتماً به آن پایبند است و پای آن می‌ایستد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: مربی فهیم باید تلاش کند تا تربیت و حس درون فرد را تقویت کند و در یک کلمه باید وجدان فرد را بیدار کرد و فرد وقتی وجدانش بیدار شود خودش از درون مسیر تربیت را پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بیان کرد: خداوند بر تمام امور دنیا و آخرت آگاه و بر همه امور توانا است چرا که بالاترین قدرت را دارد و آفریدگار نظام خلقت است.

خطیب نماز جمعه شهر کرمان گفت: دو نظام ارزشی وجود دارد که یکی از آنها نظام ارزشی مادی و دیگری دینی است؛ اگر کسی بخواهد با نظام دینی همراه باشد باید سال‌ها با فرشته و ملائک همراه باشد.

وی بیان کرد: دو نگاه بقا و فنا وجود دارد؛ یک نگاه سرانجامش فناست و بقایا و میراثی ندارد اما نگاهی که نگاه بقاست؛ آدم را تمام شده حساب نمی‌کند یک انتقال از این دنیا به آن دنیا دیگه است؛ آن نگاه هماهنگ با سال‌های ملائکه الهی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.