تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 فروردین 1401 - 12:50
کد خبر : 1563

نماینده رفسنجان در مجلس: شرکت مس دفتر خود را به شهرستان انتقال دهد

نماینده رفسنجان در مجلس: شرکت مس دفتر خود را به شهرستان انتقال دهد
ا-نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر تمرکززدایی از پایتخت، خواستار انتقال دفاتر شرکت‌ها به شهرستان‌ها شد و گفت: شرکت مس دفتری را که با ۴۰ نفر نیرو در رفسنجان می ‌تواند اداره کند در تهران با صدها نیرو و هزینه‌های بالا اداره می‌کند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا :حجت الاسلام حسین جلالی در جلسه با وزیر صمت که جمعی از نمایندگان استان کرمان هم حضور داشتند، تاکید کرد: ضرورت دارد مس هم مانند فولاد مبارکه اصفهان دفتر خود را به شهرستان انتقال دهد.

وی بر توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تأکید کرد و اظهار داشت: در یک نقطه از استان سرمایه‌گذاری تک‌رقمی است اما در بخش دیگری از استان سه رقمی و این نامتوازن بودن سرمایه‌گذاری باید برطرف شود.حجت‌الاسلام جلالی با بیان اینکه استان کرمان با بیش از ۷۰ ماده معدنی بهشت معادن کشور است، تصریح کرد: فعالسازی و تعیین تکلیف معادن معطل یک ضرورت است که ضمن فعالیت معدن اشتغالزایی شود.

جلالی با اشاره به ضرورت تکمیل زنجیره در معادن افزود: اگر زنجیره در مس محدود به کاتد، آند، مفتول و تولید کابل و سیم هست، کارخانه‌های حاشیه‌ای و جنبی را می‌شود راه اندازی کرد؛ از جمله تولید و تعمیر ماشین‌آلات معدنی که متأسفانه در استان معدنی این موضوع دیده نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از نیروهای متخصص بومی را در معادن اولویت دانست و گفت: در کنار بزرگترین معدن مس وجود ۱۴ هزار بیکار در رفسنجان منصفانه نیست.

جلالی با تأکید بر تأمین مواد اولیه کارخانه‌ها خاطرنشان کرد: زمانی که مجوز سرمایه‌گذاری داده می شود باید سرمایه‌گذار برای تأمین مواد اولیه حاشیه امنی داشته باشد.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.