تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 7:23
کد خبر : 5111

نخست وزیر سابق قطر: قیمت نفت باید به ۲۵۰ دلار در هر بشکه می رسید

نخست وزیر سابق قطر: قیمت نفت باید به ۲۵۰ دلار  در هر بشکه می رسید
حمد بن جاسم نخست وزیر سابق قطر گفت که آنهایی که منتقد افزایش قیمت انرژی هستند، فراموش کرده اند که خود مالیات های هنگفتی را بر مشتقات انرژی در کشورشان وضع می کنند.

به گزارش نسیم صبابه نقل از پایگاه خبری عربی ۲۱، «حمد بن جاسم»، نخست وزیر سابق قطر، گفت: با توجه به تورم اقتصادی کنونی، قیمت هر بشکه نفت باید به ۲۵۰ دلار می‌رسید. برخی از افزایش قیمت انرژی گلایه می‌کنند و این و آن را مقصر می‌دانند، اما کشورهای تولیدکننده، دلایل قانع‌کننده زیادی دارند که می‌توانند به این گلایه‌ها پاسخ دهند.

وی ادامه داد: آنهایی که منتقد افزایش قیمت انرژی هستند، فراموش کرده‌اند که خود مالیات‌های هنگفتی را بر مشتقات انرژی در کشورشان وضع می‌کنند و همچنین از بلاها و مشکلات اقتصادی که بر سر کشورهای تولید کننده انرژی به دلیل کاهش قیمت ایجاد شده، چیزی نمی‌گویند.کشورهای تولیدکننده وقتی از کاهش قیمت انرژی شکایت می‌کردند، اروپایی‌ها در پاسخ می‌گفتند که این چرخه اقتصاد بازار است و ما در حرکت آن دخالتی نمی‌کنیم، اما همین الان آنها از ما می‌خواهند در چرخه بازار انرژی دخالت کنیم و برای همین می گویم که که قیمت هر بشکه نفت اکنون باید به بیش از ۲۵۰ دلار می‌رسید.

نخست وزیر سابق قطر با انتقاد از رسانه‌های کشورهای صادرکننده نفت در نحوه انعکاس رویدادها ادامه داد: چه در گذشته و چه در حال حاضر، رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی ما تاکنون نتوانسته‌اند مواضع ما را مطرح کنند و در دفاع از آن شفاف‌سازی کنند. رسانه‌های ما به جای تمرکز بر جنگ اوکراین و روسیه، باید به این امر بپردازند که افزایش قیمت انرژی ربطی به کشورهای تولید کننده ندارد.

اعضای گروه «اوپک پلاس» روز چهارشنبه (۱۳ مهرم ماه ۱۴۰۱) بر سر کاهش ۲ درصدی تولید نفت توافق کردند. بدین ترتیب روزانه ۲ میلیون بشکه نفت کمتر روانه بازار می‌شود، این اقدام در وهله نخست قیمت نفت را در بازارهای جهانی افزایش خواهد داد از سوی دیگر آمریکا با انتقاد از این اقدام، سیاست کاهش تولید نفت را در اوضاع بحرانی کنونی جهان به نفع پوتین و جنگ کرملین در اوکراین عنوان کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.