تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1402 - 7:21
کد خبر : 9678

نخستین شهرک تخصصی خورشیدی کرمان مصوبه گرفت

نخستین شهرک تخصصی خورشیدی کرمان مصوبه گرفت
نماینده مردم بافت، رابُر و اُرزوئیه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که بنا به تصویب هیات دولت و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، ایجاد نخستین شهرک تخصصی خورشیدی استان کرمان در شهرستان بافت مصوب شده است و احداث می‌شود.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا آنطور که مسئولان شرکت شهرک های صنعتی کرمان می گویند فعالیت این شهرک فقط مربوط به تولیدات پنل های خورشیدی خواهد بود و کاربرد دیگری نخواهد داشت.

صمدالله محمدی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس در این زمینه توضیح داد: طبق مصوبه هیات دولت و پس از تصویب در سازمان صنایع کوچک، تمامی استعلام ها برای احداث این شهرک انجام، همچنین با پیگیری های انجام گرفته مجوز زیست محیطی نیز برای این پروژه صادر شده است.

به گزارش ارسالی روز شنبه دفتر این نماینده به ایرنا، وی اظهار داشت: عملیات اجرای نخستین شهرک تخصصی خورشیدی استان کرمان از اواسط اردیبهشت ماه امسال در زمینی به مساحت ۱۹۰ هکتار در شهرستان بافت از توابع استان کرمان آغاز می‌شود.

محمدی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های اقلیمی موجود در این شهرستان ورود بخش خصوصی به این حوزه می تواند در پیشبرد اهداف این شهرک بسیار موثر و باعث ایجاد اشتغال و جلوگیری از خاموشی و رونق تولید باشد.

وی ادامه داد: در همین زمینه شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان، زمین های این شهرک را با پیش پرداخت ۲۰ درصد و اقساط ۱۰ ساله در اختیار سرمایه گذاران قرار خواهد داد، ضمن اینکه زمینه سرمایه گذاری نیز در این شهرک فراهم شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.