تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 اسفند 1401 - 7:48
کد خبر : 8579

نخستین رویداد ملی فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی در مسیر کشاورزی دانش بنیان در استان کرمان برگزار می شود.

نخستین رویداد ملی فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی در مسیر کشاورزی دانش بنیان در استان کرمان برگزار می شود.
نخستین رویداد ملی فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی در مسیر کشاورزی دانش بنیان در استان کرمان برگزار می شود.

به گزارش نسیم صبا:خیراندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در نشستی که در این رابطه برگزار شد، گفت: در استان کرمان اشخاص و گروه های زیادی در این استان هستند که توانائی انجام کارهای علمی با ارزش را دارند که جهت شکوفایی این استعدادها نیاز به فراهم کردن شرایط مناسب جهت ابراز توانائی آنان است.

وی خاطر نشان کرد: طرح ها و ایده های خوب زمانی مؤثرند که خوب اجرا شوند و در این مسیر نیاز به همیاری و همراهی صاحب نظران و اندیشمندان است.

خیراندیش در ادامه تصریح کرد: با توجه به خسارات وارده به محصولات کشاورزی از جمله آفات و بیماری ها و خسارات ناشی از بلایای طبیعی نیاز به ارائه راهکارهای جدید و موفق جهت جلوگیری وکاهش این اثرات مخرب است.

زهدی رئیس مرکر تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان در این نشست گفت: مرکز رشد مرکز تحقیقات کشاورزی از سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرده است و از سال ۱۴۰۰ یکی از موفق ترین مراکز رشد می باشد و این مرکز ۲۶ شرکت دانش بنیان را تحت پوشش دارد و ۸ شرکت در حال جذب به این مرکز می باشند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین رویداد ملی فناورانه کشاورزی و منابع طبیعی در مسیر کشاورزی دانش بنیان در اسفندماه در کرمان برگزار می شود که در این رویداد ایده های اساتید دانشگاه، صاحب نظران در زمینه های کشاورزی و زیرمجموعه های آن، دا نشجویان، دا نش آموزان دبیرستان دوره دوم و عموم مردم از طریق لینک ثبت نام و فرم پروپوزال خام، در سایت این سازمان به نشانی https://kerman.areeo.ac.ir/fa-IR/kerman.areeo.ac/3851/page/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C بارگذاری شده است و علاقه مندان به شرکت در این رویداد می توانند به صورت الکترونیکی ثبت نام نمایند.

وی گفت: حوزه های تخصصی این رویداد در زمینه های باغبانی، زراعت، آب و خاک، گیاهان داروئی، صنایع غذایی، چوب و کاغذ و همه زیرمجموعه های کشاورزی است.

زهدی افزود: در این رویداد تورهای تخصصی برگزار و کالاهای دانش بنیان معرفی و از دو طرح ژلداک و پهپاد سمپاش در نمایشگاه مرکز رشد رونمائی می شود.

رئیس مرکر تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان در پایان تصریح کرد: مرکز رشد به سرعت در حال تخصصی شدن است و با ارتباط دانشگاه، صنعت و مراکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران این روند شتاب می گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.