تاریخ انتشار : جمعه 27 اسفند 1400 - 19:43
کد خبر : 1227

ناوگروه هشتادویکم نیروی دریایی ارتش عازم آبهای دور شد

ناوگروه هشتادویکم نیروی دریایی ارتش عازم آبهای دور شد
با بدرقه رسمی از سوی امیر دریا دار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، ناوگروه هشتادویکم این نیرو از منطقه یکم بندرعباس عازم آبهای دور شد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، با بدرقه رسمی از سوی امیر دریا دار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، ظهر جمعه ناوگروه هشتادویکم این نیرو از منطقه یکم بندرعباس عازم آب‌های دور شد. در این سفر دریایی ناوگروه ناوشکن جمهوری اسلامی ایران البرز و ناو لجستیک پس از بدرقه و خداحافظی خانواده کارکنان عازم مأموریت نیروی دریایی در آب‌های دور بویژه خلیج عدن شد تا از منافع کشورمان به ویژه خطوط کشتیرانی حفاظت و حراست کنند.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با حماسه هفت آذر ۵۹ جانانه در برابر دشمن بعثی ایستاد و شهدا و جانبازانی در ناوچه پیکان تقدیم کرد افتخار اسکورت ۱۰ هزار فروند کشتی تجاری در طول دوران دفاع مقدس، مقابله باز دزدان دریایی از سال ۸۸ تاکنون و همچنین مردم یاری در مناسبت‌های مختلف بویژه در حوادث طبیعی مثل زلزله، سیل و کرونا دارد همچنان در جهان همچون نگینی خوش نام می‌درخشد.

در طول دوران دفاع مقدس افزون بر ۱۰ هزار فروند نفت کش و کشتی‌های تجاری توسط نداجا با موفقیت اسکورت شد و این نیرو اجازه نداد اقتصاد کشور دچار مشکل شود، هم‌اکنون به چرخه اقتصاد کمک می‌کند و اکنون نیروی دریایی ارتش از خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد و بین‌المللی در برابر دستبرد دزدان دریایی محافظت می‌کند.

استان هرمزگان همچنین با برخورداری از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر سواحل آبی با احتساب جزایر ۱۴ گانه یکی از استان‌هایی بوده که بیشترین ارتباط با دریا و راه ارتباطی همسایگی با خلیج فارس و با آب‌های آزاد از طریق دریای عمان را دارد که از سایر استان‌های کشور متمایز است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.