تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آذر 1401 - 7:59
کد خبر : 6638

معاون وزیر جهاد کشاورزی: ۲۶۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل سامانه گرمسیری نیاز است

معاون وزیر جهاد کشاورزی: ۲۶۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل سامانه گرمسیری نیاز است
معاون آب و خاک جهاد کشاورزی گفت: ۲۶۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل سامانه گرمسیری در غرب کشور نیاز است.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، فریبرز عباسی روز یکشنبه در نشست رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با کشاورزان دهلرانی اظهار داشت: سامانه گرمسیری در ۶ استان کشور به گستره ۲۲۷ هزار هکتار اجرایی شده است که هم اکنون ۱۲۷ هزار هکتار آن در استان‌های مختلف بهره برداری شده است و حدود ۱۰۰ هزار هکتار آن با پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به دلیل عدم تأمین اعتبار باقی مانده است.

وی افزود: پیگیری‌ها برای رفع مشکلات ادامه و رئیس جمهور قول مساعد برای کمک به پروژه داده است و از منابع عمومی، فاینانس و تبصره هشت قانون بودجه ۱۴۰۱ نیز از طرف وزارتخانه قول برای تأمین بخشی از اعتبارات آن داده شده است.

عباسی تاکید کرد: ۲۶۰ هزار میلیارد ریال برای تکمیل سامانه گرمسیری نیاز است و عمده کار مربوط به وزارت نیرو است.

وی اظهار داشت: سامانه گرمسیری باید از بالادست تکمیل شود و زمان بر خواهد بود، با توجه به پیگیری‌ها قرار است تا پایان سال آب به سد کنجانچم برسد و از سد کنجانچم تا دهلران هم در حوزه خطوط اصلی ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: تازمانیکه آب وارد خط اصلی و به دهلران منتقل نشود، فرآیند حوزه کاری جهاد قابل انجام نیست و با انتقال آب کارهای جهاد کشاورزی در حوزه شبکه داخل مزرعه که ۸۰ درصد پیشرفت دارد، تکمیل خواهد شد.

عباسی در خصوص تکمیل فاز دوم احیای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری استان ایلام و خوزستان گفت: مطالعات پروژه در سطح ۲۵۵ هزار هکتار در دشت‌های خوزستان و ایلام در حال انجام است و در بحث مطالعات و طراحی مشکل نداریم و با تأمین اعتبار فاز دوم آن عملیاتی می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.