تاریخ انتشار : دوشنبه 2 آبان 1401 - 7:38
کد خبر : 5143

اجرای آیین نامه اجرایی ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در استان کرمان

اجرای آیین نامه اجرایی ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در استان کرمان
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: وظایف همه دستگاه ها و نهاد های متولی در آیین نامه اجرایی ماده 6 قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مشخص شده است

“به گزارش نسیم صبا:سید مهدی قویدل” در نشست حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در محل کانون اصلاح و تربیت، افزود: با ابلاغ آیین نامه اجرایی ماده ۶قانون حمایت از اطفال و نوجوانان سهم هر یک از دستگاه ها وظایف ادارات وسازمان های متولی که در امر مداخله و اقدامات لازم برای رفع خطر،پیشگیری از آسیب ،پیشگیری از وقوع جرم و حمایت از اطفال و نوجوانان باید اقدام کنند طی مکاتبه در دست مطالبه و پیگیری قرار گرفته است.
وی ادامه داد:سازمان بهزیستی ، باید اطفال و نوجوانان در معرض خطر و بزه دیده را با مشارکت همه دستگاه های اجرایی و نهادهای حمایتی شناسایی، پذیرش، حمایت و نگهداری کند و همچنین در زمینه توانمند سازی آنان و بازگشت به جامعه اقدام کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان افزود: باید پذیرفت امروز آمار زندان وکانون اصلاح تربیت آیینه تمام نمای عملکرد همه مسولین دستگاه های اجرایی و متولیان فرهنگی در جامعه است که باید اقدامات عملی و تاثیر گذار انجام شود تا شاهد کاهش جمعیت کیفری و کاهش آسیب ها در جامعه باشیم.
قویدل عنوان کرد: نتیجه کم کاری و اهمال سایر دستگاه ها در اجرای وظایف خود قطعا به افزایش قشر آسیب پذیر می انجامد و هر روز شاهد وقوع جرائم بیشتر خواهیم بود.
این مقام قضایی با اشاره به وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی و افزایش جمعیت کیفری زندان ها خاطر نشان کرد: باید با همکاری و همگرایی همه دستگاه های متولی در راستای اجرای آیین نامه اجرایی ماده ۶ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در زمینه حمایت و توانمند سازی اطفال و نوجوانانی که دوران محکومیت خود را در کانون اصلاح و تربیت سپری نموده اند، اقدامات عملی و کاربردی انجام شود.
قویدل اظهار داشت:با حمایت های قانونی از اطفال و نوجوانان آسیب دیده می توان از ارتکاب مجدد جرم توسط آنها پیشگیری کرد و زمینه بازگشت این افراد را به آغوش خانواده و جامعه با استفاده از امکانات و اعتبارات دولتی و همچنین ظرفیت نهاد های مردمی فراهم کرد لکن در این حوزه باید هر گونه ترک فعلی از سوی مسولین دستگاه های متولی گزارش شود و دستگاه قضایی نیز پیگیری های قانونی لازم را از طریق اعلام جرم به دادستانی انجام خواهد داد.
وی افزود: امروز بار سنگین و بر زمین مانده سایر دستگاه ها ی اجرایی و فرهنگی را دستگاه قضایی به دوش می کشد و علی رغم اینکه هیچ گونه اعتبار و زیر ساختی در قوه قضائیه برای راه اندازی مراکز مهر ویژه فرزندان طلاق و مشاوره خانواده پیش بینی نشده است این مهم با استفاده از امکانات محدودتاکنون ۸ مرکز مهر خانواده و ۱۳ دفتر حمایت از حقوق زنان و کودکان در استان کرمان راه اندازی شده است.
قویدل عنوان کرد :در صورتی که سایر دستگاه ها به موقع و به هنگام به وظایف آموزشی ،فرهنگی و حمایتی خود عمل کنند نیاز به این مراکز در دستگاه قضایی منتفی خواهد شد.
وی افزود: امروز اطفال و نوجوانان قشر آسیب پذیر از جمله کودکان کار که خانواده های آنها اعتیاد دارند ویا زندانی هستند و کودکان بازمانده از تحصیل بیش از هر کس نیاز به حمایت و آموزش مهارت های زندگی و حرفه آموزی دارند که همه دستگاه ها وظیفه دارند برابر وظایف و تکالیفی که قانون مشخص کرده اقدامات پیشگیرانه داشته باشند و این جز مهمترین مطالبات و اولویت های دستگاه قضایی می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.