تاریخ انتشار : دوشنبه 28 آذر 1401 - 7:12
کد خبر : 6802

مشترکین گاز با مصرف بهینه و ایمن تداوم بهره‌مندی از این نعمت الهی را تضمین کنند

مشترکین گاز با مصرف بهینه و ایمن تداوم بهره‌مندی از این نعمت الهی را تضمین کنند
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با توجه به برودت دمای هوا با حضور در صدا و سیما و انجام مصاحبه در خصوص رعایت نکات ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی صحبت نمود.

به گزارش نسیم صبا:منوچهر فلاح با توجه به آغاز روزهای سرد سال و بارش باران و افزایش برودت دما بیان کرد: از مشترکین گاز طبیعی انتظار داریم با رعایت اصول صرفه‌جویی و مصرف بهینه و ایمن، تداوم بهره‌مندی از این نعمت الهی را تضمین کنند.
وی با اشاره به اینکه هر ساله با شروع فصل سرما، استفاده غیرایمن از وسایل گرمایشی، متاسفانه باعث ایجاد خسارات مالی و جانی فراوانی می‌شود، گفت: شهروندان باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند و از صحت عملکرد و ایمنی وسایل گرمایشی خود اطمینان حاصل کنند.
وی افزود: انتظار می رود مشترکین با رعایت دمای منزل و محل کار در دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد نقش مهمی در صرفه‌جویی و استمرار گازرسانی، حتی به سایر هموطنانمان که در نقاط سردسیر کشور زندگی می‌کنند، ایفا کنند.
گفتنی است با کاهش هر یک درجه سانتی گراد دمای اتاق، شش درصد از مصرف انرژی کاهش می یابد.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با تاکید بر لزوم اطمینان مشترکین از باز بودن مسیر دودکش بخاری های گاز سوز، گفت: استفاده از لوله های آکاردئونی (خرطومی) به عنوان دودکش وسایل گازسوز بسیار خطرناک است و توصیه می شود از کلاهک H شکل در خروجی دودکش ها استفاده شود که مانع ورود و لانه گذاری پرندگان و یا مسدود شدن دودکش می شود.
فلاح یادآور شد: بسیاری از حوادث مربوط به مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن بر اثر استفاده از وسایل گرمایشی در مکان نامناسب، عدم نصب کلاهک H شکل در پشت بام و نصب نادرست دودکش و مسدود بودن مسیر آن می افتد.
وی در ادامه از راه های صرفه جویی گفت و افزود: استفاده از سیستم هوشمند در موتورخانه باعث افزایش راندمان و نیز صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد.
فلاح بیان کرد: شهروندان می توانند با تماس با سامانه ۱۹۴ پرسش‌های خود را مطرح کرده و از راهنمایی‌های کارشناسان شرکت گاز استان کرمان استفاده کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.