تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 - 7:45
کد خبر : 8371

مدیر ماهیان خاویاری گلستان: ۹۰ درصد خاویار پرورشی ایران صادر می‌شود

مدیر ماهیان خاویاری گلستان: ۹۰ درصد خاویار پرورشی ایران صادر می‌شود
مدیر امور ماهیان خاویاری گلستان گفت: به طور متوسط در مراکز سه گانه ماهیان خاویاری کشور سالانه دو تن خاویار پرورشی استحصال می‌شود که ۹۰ درصد تولیدات صادر می‌شود.

به گزارش نسیم صبا:سید مصطفی عقیلی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: سه مرکز آشوراده گلستان، بابلسر مازندران و انزلی گیلان با برخورداری از تیم‌های مجرب و با تجربه وظیفه فرآوری ماهیان خاویاری و خاویار را برعهده دارند و به سبب چند دهه فعالیت در این حوزه دارای کد اتحادیه اروپا بوده و همه استانداردهای لازم برای صادرات تولید را دارا هستند.

مدیر امور ماهیان خاویاری گلستان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر مقوله صید تجاری ممنوع است، فعالیت‌های فرآوری این مرکز منحصر به ماهیان خاویاری پرورشی می‌شود که غالباً در استان‌های گیلان، مازندران و فارس مستقر هستند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر سالانه دو تن خاویاری در این مراکز تولید شده که ۹۰ درصد این محصول به کشورهای شرق آسیا، آمریکا و اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

عقیلی نژاد افزود: دریای خزر بهترین زیستگاه ماهیان خاویاری در جهان محسوب می‌شود و به سبب شرایط اقلیمی و کیفیت آب لقب کیفی ترین گوشت و خاویاری جهان به تولیدات این منطقه تعلق دارد و خاویاری استحصالی از این منطقه رقیبی در سایر مناطق جهان نداشته و همه مشتریان و مصرف کنندگان به این امر اذعان دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.