تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 آذر 1401 - 7:19
کد خبر : 6524

مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی با مشارکت دانشگاه شهید باهنر و مرکز تحقیقات،

مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی با مشارکت دانشگاه شهید باهنر و مرکز تحقیقات،
مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی با مشارکت دانشگاه شهید باهنر و مرکز تحقیقات، طرح های مقایسه ارقام، مقایسه تراکم و مقایسه تغذیه مزارع گندم را در دست اجرا دارد

به گزارش نسیم صبا: دکتر خیر اندیش رئیس سازمان جهاد کشاروزی استان کرمان در جلسه ستاد زراعت استان با موضوعات:گزارش ارائه کشت های پاییزه استان با محوریت گندم ، تامین و تدارک نهاده ها، و ارائه گزارش کشت های قراردادی گفت:سه مجموعه مرکز تحقیقات، بخش اجرا و دانشگاه شهید باهنر کرمان با همراهی و همکاری وبا قوت و قدرت علمی، امسال در بحث کشت گندم بخصوص مقایسه ارقام مشارکت علمی – اجرایی داشته و ان شاءالله نتایج پژوهشی مناسبی به ارمغان می آورند.

آهنگری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه گفت: در استان کرمان ۵۴ نوع محصول زراعی در سطح ۱۲۷۰۰۰ هکتار کشت که منجر به تولید ۱۴۶۰ هزار تن محصول می شود.

وی گفت: سطح زیر کشت گندم ابلاغی سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به میزان ۳۵۱۰۰ هکتار می باشد که پیش بینی می شود ۱۵۴۶۶۴ تن گندم ، با پیش بینی ۴.۴ تن عملکرد در واحد سطح، تولید شود.

وی افزود: برنامه اجرایی افزایش تولید گندم در استان در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ابلاغ و تکثیر و تدارک بذر گندم ارقام آبی به میزان ۵۵۰۰ تن بذرگواهی شده از جمله موارد اجرایی این برنامه است.

وی خاطر نشان کرد:پیش بینی می شود سطح بیمه گندم در سال جاری به ۲۰ هزار هکتار برسد

آهنگری در ادامه گفت: این مدیریت با مشارکت دانشگاه شهید باهنر کرمان ، طرح های مقایسه ارقام، مقایسه تراکم و مقایسه تغذیه را در دست اجرا دارد که در آن مقایسه ۱۴رقم گندم در ۸ نقطه در حال اجراست که بعضی از ارقام آن حاصل تحقیقات اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.