تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 21:58
کد خبر : 2035

مدیریت جهادی باید در دستور کار مدیران کرمان باشد

مدیریت جهادی باید در دستور کار مدیران کرمان باشد
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: توسعه استان کرمان نیاز به مدیریت جهادی دارد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در آئین تکریم و معارفه دادستان‌های سابق و جدید شهرستان بم افزود: کارگروه‌های ذیل سند تحول و تعالی قضائی در کشور و استان تشکیل شده و تلاش می‌شود این سند هر چه سریع‌تر و به شکلی کامل و جامع اجرایی شود، تاکید کرد: بخش عمده این سند باید در صف دادگستری انجام شود و سندی صرفاً برای اجرا در حوزه ستادی نیست.

وی اظهارداشت: بسیاری از اسناد بالادستی باید از ستاد اجرایی شود، اما این سند تکالیفی را از ستاد تا صف مشخص کرده که باید به صورت همزمان اجرایی شوند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان یادآور شد: سند تحول و تعالی قضائی نویدبخش آن است که در سال‌های آینده می‌توان بخش زیادی از انتظارات و توقعات مردم را به نحو احسن اجرایی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به اینکه شرق استان کرمان به ویژه شهرستان بم، ظرفیت بسیار ارزشمندی در حوزه نیروی انسانی پرتلاش، کشاورزی و خودروسازی دارد، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم که مردم از خدمات مطلوب قضائی بهره مند شوند و همکاران قضائی و اداری نیز در شرایط مناسبی به مردم خدمات رسانی کنند.

وی با اشاره به این مطلب که دستگاه رسالت و مسئولیت بسیار خطر اجرای عدالت را در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر عهده دارد، تاکید کرد: رسالت‌ها و وظایف دستگاه قضائی با امکانات، نیروی انسانی و فضای اداری موجود تناسب ندارد و همین مسائل موجب شده مردم از برخی مسائل و مشکلات موجود ناراضی باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: روحیه جهادی موجود که در بین مسئولان نظام یک اصل است؛ در دستگاه قضائی در عمل وجود دارد و تلاش‌های فراوانی در مسیر رضایت مندی مردم صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با ذکر این مطلب که ریاست قوه قضائیه به عنوان فردی مردمی، پرتلاش و جهادی تمام همت خود را برای ایجاد تحول در دستگاه قضائی به کار گرفته است، تاکید کرد: امروز شاهد تلاش‌های جهادی هستیم اما هنوز مشکلاتی وجود دارد که قضات، کارمندان و مردم را آزرده خاطر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رضایت مندی در حوزه مدیریتی قوه قضائیه بالاست، اظهارداشت: باید بدانیم اکثر مدیران در سطح استانی و شهرستانی قوه قضائیه، جوان هستند و قوه قضائیه به توصیه مقام معظم رهبری در حوزه جوان گرایی و سپردن مسئولیت‌ها به جوانان به خوبی عمل کرده است و این افراد نیز خوش درخشیده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: موجب افتخار است که نیروهای جوان دستگاه قضائی کارآمد هستند و از نظر علمی و تجربی در جایگاه بالایی قرار دارند.

وی از تلاش‌های محمد ضیا الدینی دادستان سابق بم نیز تقدیر کرد و گفت: ایشان زحمات بسیار زیادی در سمت دادستانی بم را تقبل کرده‌اند و از این تلاش‌ها تقدیر کرده و از تجربیات ایشان دستگاه قضائی همچنان بهره مند خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه آقای بهنام جعفری زاده، دادستان جدید بم نیز از نیروهای جوان، خوشنام و پرتلاش در مرکز استان هستند و در سمت‌های مختلفی مشغول خدمت بوده‌اند، تاکید کرد: این نیروی جوان، پرونده‌های مهمی را مورد رسیدگی قرار داده و کارنامه درخشانی دارد و از امروز به عنوان دادستان بم مشغول فعالیت خواهند شد.

وی با اشاره به این مطلب که مسئولیت دادستانی بسیار سنگین است، تصر یح کرد: مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت گزار مردم هستند و باید رابطه خود را با مردم تقویت کنند و در این رابطه هماهنگی بین دستگاهی به منظور نیل به اهداف نظام نیز بسیار مهم است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.