تاریخ انتشار : یکشنبه 13 خرداد 1403 - 7:19
کد خبر : 17871

مدیرکل غله کرمان: قیمت نان در استان متناسب‌سازی شود

مدیرکل غله کرمان: قیمت نان در استان متناسب‌سازی شود
شماری از نانوایان کرمان روز شنبه در مقابل استانداری حضور یافتند و درخواست افزایش قیمت نان را داشتند؛ موضوعی که مدیرکل غله استان نیز بر آن تاکید و اذعان دارد که باید افزایش یابد تا نانوایی ها باتوجه به افزایش هزینه هایشان به سمت تخلف در این حوزه نروند.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا طی سال گذشته که قیمت نان در برخی استان های کشور افزایش یافت، در کرمان در بخش دولتی، قیمت ها افزایش نیافت؛ گرچه گفته شد که با حمایت های دیگر، این وضعیت جبران می شود.

حال اما نانواها معتقدند که باتوجه به افزایش هزینه ها در بخش های دیگر، به ناچار قیمت هم باید به طور متناسب افزایش یابد؛ مطالبه ای که امروز برای بیان آن به مسئولان استاندار در مقابل این نهاد حاضر شدند.

البته نانوایی هایی که با آرد آزاد پخت دارند از سال گذشته افزایش قیمت داشته اند و وضعیت بهتری دارند، اما نانوایی هایی که دولتی و با آراد یارانه ای فعالیت می کنند از وضعیت متفاوتی برخوردار هستند.

مدیرکل غله کرمان: قیمت نان در استان به شکل متناسب افزایش یابد

تقاضای نانواها

یکی از نانوایان حاضر در این تجمع به خبرنگار ایرنا گفت: حدود چهار سال است قیمت نان تغییری نکرده اما هزینه های اداره یک نانوایی چند برابر شده است.

وی تاکید کرد: همه تعرفه های دیگر مثل حق بیمه و مالیات هر سال افزایش یافته است.

این نانوا با اشاره به افزایش هزینه هایی مثل دستمزد کارگر و اجاره خواهان متناسب سازی قیمت ها شد.

وی همچنین با بیان اینکه نرخ نان باید به صورت معقول تغییر پیدا کند اظهار داشت: برای بیان اعتراض خود به فرمانداری کرمان مراجعه کردیم ما را به استانداری ارجاع دادند و امروز استانداری هم کار را به فرمانداری مربوط می داند.

لزوم افزایش قیمت نان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان نیز درباره تغییر قیمت نان گفت: به طور معمول اصناف تقاضای تغییر قیمت نان را به اداره کل صمت می دهند که در کارگروه آرد و نان ستاد تنظیم بازار چکش کاری قیمت نان انجام می شود تا مجوز افزایش از وزارت کشور اخذ شود.

داریوش ماهری افزود: اداره غله متولی تامین آرد نانوایی ها و اداره صمت متولی و پیشنهاد دهنده افزایش قیمت نان است، البته در کارگروه تنظیم بازار عضو هستیم و آماده کمک رسانی و همکاری با نانوایان برای حل مشکلات شان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش دستمزدها و هزینه ها باید قیمت نان حتما متناسب افزایش پیدا کند و در غیر این صورت به سمت تخلف در حوزه آرد و نان و تعطیلی نانوایی ها می رویم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان اظهار داشت: به دلیل برداشت گندم در اول فصل و تازه بودن محصول، شاید کیفیت پایین تری نسبت به برداشت گندم در اواخر فصل داشته باشیم، اما کیفیت آرد حد استاندارد خودش را دارد.

مدیرکل غله کرمان: قیمت نان در استان به شکل متناسب افزایش یابد

پیشنهاد افزایش قیمت به اداره صمت ارسال شده است

رییس اتحادیه نانوایان کرمان نیز گفت: هزینه های اداره از جمله اجاره محل، دستمزد و حقوق کارگر نانوایی در چهار سال گذشته چند برابر شده است اما چون قیمت نان ثابت مانده، اعضای این صنف با سختی و مشکل مواجه هستند.

عباس مصطفی زاده تاکید کرد: از طرف اتحادیه مکاتبات برای افزایش قیمت نان را به اداره صمت انجام شده که در حال بررسی برای تغییر قیمت و طرح در کارگروه مربوطه است که امیدواریم به زودی صورت پذیرد.

وی اظهار داشت: میزان افزایش قیمت نان پس از بررسی ها و تصویب پیشنهاد مشخص می شود که اعلام آن از طرف دولت انجام خواهد شد.

تصمیم گیری قیمت نان در تهران

معاون امور بازرگانی و توسعه و تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت(صمت)استان کرمان نیز گفت: اداره صمت یکی از مجموعه های ستاد تنظیم بازار استان محسوب می شود که در قیمت گذاری نان دخالت دارد و هر گونه قیمت گذاری توسط اعضای کارگروه آرد و نان انجام باید شود.

محمد رضا قوام تاکید کرد: پیشنهادی برای افزایش قیمت نان در کارگروه آرد و نان استان کرمان به وزارت کشور ارسال شده و تصمیم گیری بر عهده تهران است.

وی خاطرنشان کرد: فعلا هیچ تغییری در قیمت نان نداریم و هر گونه تغییر قیمت پس از ابلاغ به صورت رسمی اعلام می شود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.