تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مرداد 1401 - 7:31
کد خبر : 3185

مدیران یک شرکت راه سازی به دادسرای راور احضار شدند

مدیران یک شرکت راه سازی به دادسرای راور احضار شدند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور از احضار مدیرعامل و مسئولان یک شرکت راه سازی بدلیل دپوی مصالح و نخاله های راه سازی در بستر یکی از رودخانه های این شهرستان که منجر به مسدود شدن 3دهنه پل شده بود، خبر داد.

به گزارش نسیم صبا:مجتبی استوارزاده در حاشیه بازدید ۵ساعته از بستر رودخانه های بالا دست روستای هروز و گردنه خراسانی از توابع این شهرستان اظهار داشت: در صورت مسامحه و ترک فعل مسئولین در راستای رفع موانع انتقال آب در مسیر رودخانه و مسیل ها، هیچ عذری از مسئولی پذیرفتنی نیست.

استوارزاده در ادامه بیان کرد: چنانچه به دلیل سهل انگاری در عدم آزادسازی مسیر رودخانه توسط افراد متخلف، خسارات جانی و مالی به مردم وارد شود، دستگاه قضایی متولیان امر را تحت پیگرد قانونی قرار می دهد.

وی افزود: تصرفات در بستر رودخانه ها و مسیر آنها که جزء اراضی عمومی هستند باید آزاد شوند، و با این اقدام هم مسیر رودخانه هموار و بازگشایی می شود و هم در مواقع اضطراری و باران های شدید از وقوع سیل و حوادث ناگوار پیشگیری می شود

وی در تشریح اقدامات پیشگیرانه این دادستانی در مواجه با سیل اخیر گفت:خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده از سوی مسئولان شهرستان و قبل از وقوع سیل و طبق گزارش واصله از اداره امور منابع آب شهرستان راور به دادستانی مبنی بر اینکه؛ بعضی از محدوده های بستر رودخانه ها در مسیر روستای هروز و گردنه خراسانی توسط شرکت های پیمانکاری جاده ساز، مسدود شده اند و با توجه به هشدارهای هواشناسی دائر بر تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب و طوفان، بررسی موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت

وی اضافه کرد: بلافاصله با همراهی رئیس اداره منابع آب، رئیس اداره راه و شهرسازی، معاون اداره منابع طبیعی و مامورین انتظامی بازدید میدانی از مسیر رودخانه ها در دستور کار دادستانی قرار گرفت. و دستورات لازم جهت آزادسازی بستر رودخانه ها صادر گردید.

این مقام قضایی بیان کرد: با توجه به وضع موجود و وجود مقادیر زیادی سنگ و خاک که در اثر برش کوه ها جهت آزادسازی و ایجاد جاده به وجود آمد بود و در مسیر رودخانه دپو شده بودند، که این امر باعث انسداد مسیر آبراه می شد لذا هر چه سریعتر می بایست این مصالح از رودخانه خارج شوند تا در اثر بارش و جاری شدن سیلاب، با هیچ گونه خسارتی مواجه نشویم.که خوشبختانه این اقدامات قبل از وقوع سیل صورت پذیرفت.

در پایان، دادستان راور بر ضرورت آمادگی کلیه واحدهای ستادی و شهرستانی و اطلاع رسانی به مردم برای مواجهه صحیح با سیلاب و آب گرفتگی تاکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.