تاریخ انتشار : دوشنبه 3 مرداد 1401 - 8:09
کد خبر : 2954

مدیران کرمان برای پیشگیری از خسارت سیل به‌خط شدند/لغو سفر استاندار برای مدیریت ستاد بحران

مدیران کرمان برای پیشگیری از خسارت سیل به‌خط شدند/لغو سفر استاندار برای مدیریت ستاد بحران
استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت ایجاد آمادگی‌ها برای پیشگیری از خسارت سیل گفت که سفر این هفته خود به تهران را لغو کرده تا در شرایط بارش ها در استان بماند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا محمدمهدی فداکار عصر یکشنبه در جمع مدیران استان در نشست مذکور افزود: طی هفته جاری به مناطق مختلف استان سرکشی می کنم و حتی سفر تهران را لغو می کنم تا بیشتر مناطق ازجمله جنوب استان را از نزدیک ببینم.

برآوردها هدفمند باشد

وی گفت: هواشناسی وضعیت حجم بارندگی‌ها و سطح خسارت احتمالی را به تفکیک شهرستان ها برای هر ۲۳ شهرستان استان کرمان ارسال کند که فرمانداران در شهرستان ها آمادگی لازم را داشته باشند.

فرمانداران کرمان برای پیشگیری از خسارت سیل به‌خط شدند/لغو سفر استاندار برای مدیریت ستاد بحران

فداکار بیان کرد: ابتدا باید بدانیم کجا و چه میزان بارندگی اتفاق می‌افتد تا غافلگیر نشویم و حداقل براوردها را دقیق داشته باشیم. در جاهایی با میزان کمتر بارندگی، ممکن است خسارت بیشتری در پی داشته باشد لذا بایستی ابتدا جهت گیری صحیح باشد.

ضرورت بازگشایی مسیر پل ها

نماینده عالی دولت در استان کرمان اضافه کرد: یک پل در جنوب کرمان بسته شده که باید مسیر آن پیش از سیل بازگشایی شود.
وی با اشاره به اینکه رودخانه گنج آباد منوجان را بازنگری کنید تا آب به داخل شهر هدایت نشود گفت: فشردگی مسیل‌ها به گونه ای است که ممکن است حاشیه درست کند لذا همه کمک کنید که اتفاقی نیفتد.

ضرورت بازدید فرمانداران از مناطق پرخطر

فداکار تاکید کرد: فرمانداران طی فعالیت سامانه جدید بارشی نباید از حوزه کاری خود بویژه در شهرهای با احتمال خطر بیشتر خارج شوند.

وی افزود: مناطق و محلات مخاطره آمیز را فرمانداران بازدید کنند گ، سیل بندها رصد و اقدامات پیشگیرانه انجام و هشدارها به صورت مرتب اطلاع رسانی جدی شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: باید مردم را از خطرات سیل ترساند زیرا نمی ارزد که حتی جان یک انسان به خطر بیفتد.

وی ابراز داشت: ریزش معدن چیل آباد( در اُرزوییه با ۲کشته در چندروز اخیر) میلیاردها تومان هزینه، وقت و انرژی استان را گرفت نباید لذا بگذاریم این حوادث تکرار شود؛ اطلاع رسانی و در صورت لزوم مسیرهای مخاطره آمیز مسدود شود.

وی ادامه‌داد: ناجا حتما بویژه برای تامین امنیت آمادگی داشته باشد و راهداری نیز آماده کمک به مناطق سیل خیز بویژه جنوب استان باشد.

فداکار بیان کرد: برای دریافت و تامین تجهیزات بایستی از شرکت ها کمک بگیریم، حتی اگر احتمال می دهیم در جاهایی ضرورت دارد آنها را منتقل کنیم و در این زمینه به لودر به علت چابکی آن نیاز داریم.

ضرورت بررسی تجهیزات تا فرصت باقی است/ آمادگی شهرداری‌ها

وی گفت: شهرداری ها آمادگی آبگرفتگی را داشته باشند، نگذارید زندگی مردم به هم بریزد.

فداکار با بیان اینکه دهیاری ها در حوزه های خود آمادگی داشته باشند، افزود: پل هایی با احتمال طغیان رودخانه بازبینی و وضعیت آزادسازی و فعالیت دهانه پل ها و مسیل ها بررسی شود.

استاندار کرمان ابراز داشت: بررسی تجهیزات تا فرصت هست مورد توجه دستگاه های اجرایی استان کرمان باشد و جمعیت هلال احمر نیز آمادگی اسکان و پشتیبانی معمول را داشته باشد و در این زمینه با بخش خصوصی تعامل شود.

وی با اشاره ضرورت بررسی وضعیت معادن شن و ماسه جنوب استان کرمان گفت: تجهیزات و امکانات بروزرسانی و اطلاع رسانی رادیویی به عشایر انجام سود تا در سیل گرفتار نشوند.

فداکار عنوان کرد: باران برکت الهی است لذا مراقبت کنید به حاشیه یا مخاطره ای تبدیل نشود و میزان بارندگی ممکن است تا ۲۰۰ میلیمتر برسد؛ امیدواریم این بارندگی برای سفره های آب زیرزمینی استان موثر باشد.

ضرورت حمایت از برخی شهرستان های جنوب کرمان

استاندار کرمان گفت: دستگاه ها پس از حادثه ارزیابی می شوند و میزان عملکرد شهرستان ها رصد خواهد شد.
وی ادامه داد: سه چهار شهرستان در سیل جنوب استان کرمان بی پناه هستند که باید از آنان حمایت کرد تا مشکلی برای مردم این مناطق به وجود نیاید.

به گزارش ایرنا بارش های شدید در هفته جاری در کرمان پیش بینی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.