تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 6:55
کد خبر : 18082

مخبر: احیا و توسعه صنعت فضایی کشور از جلوه‌های مدیریتی موفق رئیس جمهور شهید است

مخبر: احیا و توسعه صنعت فضایی کشور از جلوه‌های مدیریتی موفق رئیس جمهور شهید است
سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به دستاوردهای درخشان فضایی در دولت سیزدهم، احیا و توسعه این صنعت در کشور را از جلوه‌های مدیریتی موفق رئیس جمهور شهید دانست و بر پرهیز از هرگونه توقف و تعلل در توسعه توانمندی‌ها در این عرصه تاکید کرد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، سومین جلسه شورای‌عالی فضایی در دولت مردمی، عصر سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ به ریاست سرپرست ریاست جمهوری و با تصویب ۶ مصوبه در جهت تکمیل طرح‌های باقیمانده و تقویت و توسعه هر چه بیشتر صنعت فضایی کشور برگزار شد.

محمد مخبر در جلسه شورای‌عالی فضایی با اشاره به دستاوردهای درخشان فضایی در دولت سیزدهم، احیا و توسعه این صنعت در کشور را از جلوه‌های مدیریتی موفق رئیس جمهور شهید دانست و بر پرهیز از هرگونه توقف و تعلل در توسعه توانمندی‌ها در این عرصه تاکید کرد.

سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه نگاه دولت به صنعت فضایی راهبردی، فرصت‌ساز و اقتدارآفرین است، به اهمیت زنجیره ارزش و خدمات موثر صنعت فضایی کشور در بخش‌های دفاعی،‌ پژوهشی و دانشگاهی، کشاورزی و توسعه دیگر صنایع کشور اشاره و بر ضرورت تامین اعتبارات مورد نیاز و رفع موانع توسعه و تقویت این صنعت در کشور تاکید کرد.

وی صنعت فضایی و فناوری‌های نوین را از جمله پیشران‌های اقتصادی و مولفه‌های قدرت و اقتدار کشور دانست و با بیان اینکه بومی‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و نخبگان از مزیت‌های این بخش است، شتاب‌بخشی به توسعه صنعت فضایی به منظور استفاده حداکثری و کاربردی از مواهب این صنعت برای شتاب دادن به پیشرفت و بهبود زندگی مردم را ضروری دانست.

پیش از سخنان مخبر، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی تفصیلی از دستاوردهای دولت مردمی در صنعت فضایی و اقدامات صورت گرفته در دو سال نیم گذشته در روند توسعه این صنعت از جمله توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور، ایجاد و راه‌اندازی ایستگاه‌های فضایی در نقاط مختلف کشور، ارتقای شبکه ملی آزمایشگاهی و سامانه‌های ماهواره‌ای،‌ تکمیل آزمایشگاه‌های ماهواره‌بر سنگین و تکمیل فاز اول پایگاه فضایی چابهار به عنوان بزرگترین پایگاه فضایی غرب آسیا ارائه کرد.

همچین با حضور مخبر از ۱۲ نفر از دست‌اندرکاران و متخصصین صنعت فضایی کشور به پاس خدمات و زحمات‌شان در دستیابی کشور به توانمندی‌ها و دستاوردهای ارزشمند، از جمله ثبت رکورد پرتاب موفق ۱۲ ماهواره در دولت مردمی، با لوح یادبودی که پیش‌تر به امضای رئیس جمهور شهید رسیده بود، تشکر و قدردانی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.