تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 فروردین 1401 - 21:50
کد خبر : 1351

مخالفت «حزب الله» با درخواست امارات و قطر در خصوص پرونده یمن

مخالفت «حزب الله» با درخواست امارات و قطر در خصوص پرونده یمن
یک روزنامه لبنانی با انتشار مطلبی اعلام کرد که «حزب الله» لبنان اخیرا با درخواستی از سوی امارات و قطر در خصوص پرونده یمن مخالفت کرده است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، روزنامه لبنانی «الأخبار» با انتشار مطلبی نوشت: اخیراً نمایندگانی از سوی امارات و قطر به منظور مجاب کردن حزب الله برای مداخله در پرونده یمن، با مسئولان این گروه مقاومتی دیدار کردند.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی کشورهایی نظیر امارات و قطر را واسطه کرد تا به منظور خارج شدن از باتلاق یمن، از حزب الله کمک بگیرند. در همین ارتباط، منابع آگاه اعلام کردند که هیأت‌هایی جداگانه از امارات و قطر با مسئولانی از حزب الله دیدار کردند.

هیأت‌های قطر و امارات رسماً از حزب الله لبنان خواستند تا در پرونده یمن نقشی را ایفا کند و انصارالله را مجاب به پذیرش آتش بس نماید. با این حال، حزب الله پاسخ داده است که در امور داخلی یمن دخالت نمی‌کند.

پیشتر نیز کشورهایی نظیر امارات خواستار مداخله حزب الله در پرونده یمن شده بودند که این درخواست با مخالفت حزب الله مواجه شده بود. حزب الله بارها تأکید کرده است که یمنی‌ها تصمیمات خود در خصوص رویارویی با متجاوزان را به صورت مستقل اتخاذ می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.