تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 دی 1401 - 7:01
کد خبر : 7067

مخازن سدهای تهران ۴۵۰ میلیون مترمکعب کسری آب دارد

مخازن سدهای تهران ۴۵۰ میلیون مترمکعب کسری آب دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مخازن سدهای تهران در سال‌های نرمال در زمان حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب داشت و در حال حاضر ۴۵۰ میلیون متر مکعب کسری آب داریم.

به گزارش نسیم صبا:حمدرضا بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه علیرغم کمبود شدید آب حتی یک ساعت در تأمین آب استان تهران اختلال ایجاد نشد، افزود: اما واقعیت این است، که ذخایر سدهای تهران وضعیت مناسبی ندارند، بارش‌های اخیر نیز عمدتاً در سرشاخه و بالادست سدها به شکل برف بوده و تبدیل به روان آب نمی‌شود که بتواند مشکل را در کوتاه‌مدت حل کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ضمن تقاضا از شهروندان برای صرفه جویی در مصرف آب گفت: بارش برف اخیر برای فصول گرم ذخیره خوبی خواهد شد، اما در پاییز بارندگی نداشتیم و روان‌آب ایجاد نشد و بارش‌های اخیر خیلی به مخازن سدها کمک نخواهند کرد و آورده‌ای برای رودخانه‌ها ندارند.

وی با بیان اینکه مخازن سدهای تهران نسبت به سال‌های نرمال یک‌سوم شده است، اضافه کرد: اگر مدیریت مصرف نداشته باشیم، تا شب عید دچار مشکل آب خواهیم بود، چرا که در شهر تهران روزانه بین ۲۹۰۰ تا ۳ میلیون مترمکعب مصرف آب شرب داریم که بخشی از آن از منابع آب سطحی و بخشی از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود و همین امر ذخایر سدهای تهران را کاملاً در حالت بحرانی قرار داده است.

بختیاری گفت: مخازن سدهای تهران در سال‌های نرمال در این برهه زمانی حدود ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب داشت، یعنی نسبت به سال‌های نرمال حدود ۴۵۰ میلیون مترمکعب کسری مخازن داریم. ‌

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.