تاریخ انتشار : شنبه 21 آبان 1401 - 5:48
کد خبر : 5667

محصول پنبه “طلای سفید”در شهرستان ارزوئیه در حال برداشت است

محصول  پنبه “طلای سفید”در شهرستان ارزوئیه در حال برداشت است
بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، پورعبدالله مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارزوئیه گفت: برداشت پنبه در این شهرستان از سطح 1800هكتار مزارع پنبه از مهرماه آغاز شده و تا اوايل دي ماه ادامه دارد.

به گزارش نسیم صبا:ی با بیان اینکه تا کنون برداشت از سطح ۳۵۰ هکتار با متوسط عملکرد سه هزار و دویست کیلو وش پنبه صورت گرفته است، افزود: ارقام پنبه کشت شده در سال جاری شامل گلستان، خرداد، وبابیلون و لیدر است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش ازپنج هزار و هفتصد تن وش برداشت گردد، افزود: پنبه کاران محصول تولیدی خود را به صورت امانی، بسته به کیفیت وش تولیدی ودرصد ضایعات به اتحادیه تعاونی تولید، کارخانه پنبه پاک کنی دشت زیبای ارزوئیه و واسطه ها عرضه می کنند.

پورعبدالله اذعان داشت: افزایش سطح زیر کشت، اجرای کشت قراردادی پنبه برای اولین بار،تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰۵۰ هکتار به صورت قراردادی، قرار گرفتن ۱۲۰ هکتار تحت پوشش طرح سیماب ،کشت مکانیزه پنبه در سطح ۲۰۰ هکتار، اجرای۳ هکتار کشت نشایی پنبه در شهرستان و اجرای دوطرح pvs با کشت ۷ رقم پنبه در دومنطقه وکیل آباد وسنگ لکی، نصب تله های نوری وفرمونی جهت ردیابی آفات قرنطینه ای با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی استان وبرگزاری روز مزرعه از جمله اقدامات مهم برای کشت پنبه امسال نسبت به سالهای قبل است.

ووی اظهار داشت: در این شهرستان برداشت پنبه به صورت سنتی وتوسط کارگر انجام می شود و با برداشت در هر هکتار برای ۱۵ نفر کارگر فصلی اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی در پایان اظهار داشت: مشکلات برداشت پنبه این شهرستان عدم ثبات قیمت ،کمبود کارگر وفقدان دستگاههای مکانیزه برداشت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.