تاریخ انتشار: پنجشنبه 29 شهریور 1403 - 8:19

وزیر پیشین میراث فرهنگی گفت: یکی از موضوعاتی که زیر میز زدم لغو روادید با کشورهای دیگر بود

به گزارش نسیم صبا ازمهر، عزت الله ضرغامی وزیر پیشین میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال مهر درباره استعفای خود از سمت پیشنهادی در بنیاد مستضعفان گفت: من اصلاً به آنجا نرفته بودم. در توییتم گفتم این مسئولیت را با شروطی پذیرفته بودم.

وی گفت: دو هفته مطالعه و با افراد مختلف مجموعه صحبت کردم و دیدم نمی‌شود! بقیه اش مهم نیست. چاهی که می‌خواستم بروم خیلی عمیق بود و می‌خواستم کارهای بزرگ انجام دهم اما طناب آن محکم نبود.

ضرغامی درباره اینکه کجاها زیر میز زده است، گفت: لغو روادید با سه و نیم میلیارد نفر از مردم جهان زیر میز زدن بود. زیر بار نمی‌رفتند می‌گفتند حیثیت ایرانی زیر سوال می‌رود؛ الان سه و نیم میلیارد نفر می‌توانند بدون ویزا به ایران بیایند این زیر میز زدن نیست؟

ضرغامی گفت: اگر دو روز دیگر می‌ماندم آزادی پنجم را هم انجام می‌دادم تا ایرلاین‌های خارجی به ایران بیایند؛ ما ایرلاین نداریم قیمت‌ها گران هست چه کار کنیم؟

وی ادامه داد: به مردم خودمان نمی‌توانیم سرویس دهیم آن وقت می‌خواهیم به خارجی‌ها سرویس دهیم؟ آزادی پنجم مشکل را حل می‌کند و من هم به جد دنبال آن بودم. امیدوارم تیم جدید این کار را انجام دهد.

ضرغامی درباره اینکه چه مسئولیت جدیدی خواهد گرفت، گفت: برای کسانی که به این حوزه می آیند به دنبال تجربه نگاری هستم. گردشگری پیچیده است.