تاریخ انتشار : یکشنبه 24 تیر 1403 - 8:00
کد خبر : 18650

لزوم رعایت موارد ایمنی و مصرف بهینه برق توسط تکایا و هیئات عزاداری

لزوم رعایت موارد ایمنی و مصرف بهینه برق توسط تکایا و هیئات عزاداری
سخنگوی صنعت برق از صاحبان مجالس عزای حسینی درخواست کرد که در ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله‌الحسین (ع)، موارد ایمنی و مصرف درست و بهینه برق را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش نسیم صبا از وزارت نیرو، «مصطفی رجبی مشهدی» خواستار آن شد تا هیات ها و تکایا نکات ایمنی اتصال برق را رعایت کنند و از هر گونه دخالت غیرمجاز در تاسیسات برق رسانی منصوبه و وصل خودسرانه، غیر ایمن و غیرمجاز انشعاب برق به طور جدی و اکید پرهیز کنند.

وی گفت: در راستای پیشگیری از وقوع حوادثی مانند برق گرفتگی و آتش سوزی، رعایت موارد ایمنی از سوی مردم شریف و عزاداران حسینی، بسیار حائز اهمیت است و به این منظور استفاده از اتصالات و تجهیزات ایمن و استاندارد و خودداری از اقدام برای ایجاد اتصال کابل به شبکه برق، نصب نکردن پرچم، نشان در حریم شبکه‌های هوایی برق و رعایت نکات ایمنی در تامین برق باید مورد توجه قرار گیرد.

رجبی مشهدی ادامه‌داد: هیات‌های مذهبی همچنین از نصب داربست در محدوده حریم شبکه و جوشکاری روی پایه‌های شبکه و صعود افراد غیرفنی در تاسیسات برق‌رسانی برای نصب هرگونه پرچم، پلاکارد و بنر خودداری و حفظ فاصله ایمنی دست‌کم ١.۵ متری از شبکه‌های برق را رعایت کنند.

وی افزود: با توجه به بالا بودن دمای هوا در این فصل از سال و نیاز به استفاده از سیستم سرمایشی در مساجد و تکایا، ضرورت صرف درست و بهینه برق اهمیت دارد.

سخنگوی صنعت برق توصیه کرد: برای تامین روشنایی محل‌های برپایی مراسم، به جای لامپ‌های پرمصرف از لامپ‌های کم مصرف یا «ال ای دی» استفاده و در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها کولرهای آبی روی دور کند و اسپلیت‌ها روی درجه ۲۴ درجه تنظیم شود تا صنعت برق در این روزهای گرم برای تامین برق پایدار مشترکان با مشکل مواجه نشود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.