تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آذر 1401 - 7:17
کد خبر : 6006

لازمه تولید محصول سالم تکمیل شناسنامه باغات است.

لازمه تولید محصول سالم تکمیل شناسنامه باغات است.
جلسه ستاد گیاهپزشکی استان با حضور دکتر برومندی معاون وزیر در امور باغبانی، دکتر علایی مقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور و هیات همراه و دکتر خیراندیش رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش نسیم صبا:دکتر برومندی معاون وزیر در امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اهمیت بخش کشاورزی و غذا بر همه مشخص است و در سال های سخت تحریم در شرایطی که ضمن تأمین نیاز کشور، ۶ میلیارد دلار درآمد ارزی برای کشور داشته است.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد درآمدهای ارزی مربوط به باغبانی کشور است که استان کرمان در امر باغبانی سهم بالایی دارد و استان کرمان به لحاظ باغبانی بسیار مهم است که نیاز به سیاست های ویژه ای دارد.

معاون وزیر در امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: ریل گذاری های خوبی در این دولت صورت گرفته است که هرچند با مشکلات اعتباری مواجه هستیم.

وی بیان داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی در کشور،در باغبانی کشور بحث توسعه وجود ندارد و فقط در اراضی شیب دار که میزان بارندگی بیشتر از ۵۰۰ میلیمتر در سال است، امکان توسعه وجود دارد و در دیگر مناطق پروژه حذف، جایگزینی و جوان سازی باغات، تجاری سازی تولید و افزایش تولید در واحد سطح انجام می شود.

دکتر برومندی در این نشست گفت: سیاست کلی وزارت در امور باغبانی، توسعه گلخانه ها و کشت گیاهان داروئی است که حوزه های بسیار مهمی است و برنامه های جدید با این نگاه وجود دارد.

وی اظهار داشت: در ریل گذاری برای مشکلات بودجه ای، اعتبارات خوبی پیشنهاد شده است و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه حمایت نماید.

معاون وزیر در امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: شهروند ایرانی نیازمند محصول سالم است و ایران کشوری است که کمترین کود و سم را استفاده می کند و لازمه تولید محصول سالم تکمیل شناسنامه باغ است.

وی اظهار داشت: متناسب با مشکل موجود در وزارت جهادکشاورزی به خصوص در حوزه باغبانی در ستاد هفتگی جلسه تشکیل می شود و تجربیات بین المللی بازبینی می شود و با نگاه جدید دستورالعمل ها به روز رسانی شده و ارسال می شود.

دکتر برومندی در پایان اظهار داشت: در استان کرمان طرح های پایلوت اجرا می شود تا راهکارهای لازم برای برطرف شدن مشکلات موجود ارائه شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.