تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اسفند 1401 - 8:07
کد خبر : 9040

قیمت خودرو در سراشیبی سقوط/ افت ۲۰ درصدی قیمت‌ها در سه روز گذشته

قیمت خودرو در سراشیبی سقوط/ افت ۲۰ درصدی قیمت‌ها در سه روز گذشته
قیمت خودرو پس از کاهش چشمگیر نرخ ارز در روزهای گذشته و روز جاری، با افت شدید همراه شد و در سراشیبی سقوط قرار گرفته است به طوری که قیمت برخی خودروها در سه روز گذشته ۲۰ درصد افت داشته است و به نظر می‌رسد این افت ادامه‌دار باشد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، همان‌طور که در ماه‌های اخیر با بالا رفتن نرخ ارز شاهد افزایش بی ضابطه قیمت‌ها در بازار خودرو بودیم، این روزها با نزولی شدن نرخ ارز قیمت‌ها در بازار خودرو نیز روند نزولی به خود گرفته است؛ به طوری که فعالان بازار خودرو خبر از افت هشت تا ۲۰ درصدی قیمت‌ها در سه روز گذشته می‌دهند.

این کاهش محسوس قیمت در هر سه رده خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی قابل مشاهده است.

با این حال بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت در روز جاری نشان دهنده آن است که همچنان همچون روزها و هفته‌های اخیر خرید و فروشی در بازار انجام نمی‌شود و شاهد مراجعه مشتریان برای خرید خودرو با وجود نزدیک شدن به ایام پایانی سال و شب عید نیستیم.

«سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو پایتخت در این زمینه می‌گوید: تا ثبات ارزی بر بازار حاکم نشود خرید و فروش راه نمی‌افتد و رونق نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته نیز شاهد بودیم وقتی دلار تا کانال ۶۰ هزار تومان نیز افزایش یافت در عمل هیچ خرید و فروش انجام نمی‌شد و مردم به انتظار کاهش نرخ ارز از خرید و فروش دست کشیده بودند. این روزها هم که دلار تا کانال ۴۲ هزار تومان کاهش یافته و به نظر می‌رسد این افت ادامه‌دار باشد، هیچ مراجعه‌ای به بازار انجام نمی‌شود و به اصطلاح همه منتظر مانده‌اند تا ببینند نتیجه چه خواهد شد؟

این مقام صنفی از کاهش ۱۹۰ میلیون تومانی پژو ۲۰۷، کاهش ۵۵ میلیون تومانی پژو پارس و پژو ۲۰۶ تیپ ۲، افت ۳۵ میلیون تومانی تیبا و کاهش ۵۰ میلیون تومانی کوییک آر در روزهای اخیر در بازار خبر داد و تصریح کرد: این کاهش در همه انواع خودروها به چشم می‌خورد و به نظر می‌رسد همچنان تداوم داشته باشد.

افت ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت خودروهای خارجی

بررسی‌ها از بازار خودروهای مونتاژی و خارجی نیز افت شدید ۱۰ تا ۲۰ درصدی را در سه تا چهار روز گذشته نشان می‌دهد. به گفته فعالان این بازار، دلار هم اکنون در کانال ۴۲ هزار تومان قرار دارد و چنانچه به کانال ۳۰ هزار تومانی سقوط کند افت قیمت بسیار چشمگیری در انتظار خودروهای خارجی خواهد بود. اکنون در این بازار همه فروشنده شده‌اند و خبری از خریداران نیست و خودروهایی که به اصطلاح “بد بازار” هستند افت بسیار بیشتری را تجربه کرده‌اند.

یکی از نمایشگاه‌داران خودرو در مرکز تهران، قیمت خودروی مونتاژی لاماری که تا چند روز قبل ۲.۷ میلیارد تومان اعلام می‌شد را در روز جاری ۲.۲ میلیارد تومان عنوان کرد و از افت ۵۰۰ میلیون تومانی این خودرو خبر داد.

همچنین نمایشگاه‌دار دیگری با تاکید بر اینکه مقاومت محسوسی در برابر کاهش قیمت‌ها در این بازار وجود دارد، به افت ۷۰۰ میلیون تومانی قیمت سانتافه کارکرده در همین چند روز گذشته اشاره کرد و از کاهش آن از ۵.۲ میلیارد تومان به ۴.۵ میلیارد تومان خبر داد.

با این حال همه فعالان بازار خودروهای خارجی نیز به اتفاق از رکود کامل حاکم بر این بازار خبر می‌دهند و می‌گویند: تا تثبیت نشدن نرخ ارز، در عمل خرید و فروش‌ها بسیار اندک بوده و به جز اندک افرادی که شاید به دلیل سفرهای نوروزی خواهان خودرو باشند کسی برای خرید مراجعه نمی‌کند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.