تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1400 - 17:53
کد خبر : 1058

قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین حد خود رسید

قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین حد خود رسید

قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین حد در تاریخ خود رسیده و هزینه متوسط هر گالن بنزین از ۴ دلار و ۱۷ سنت گذشته است. به گزارش نسیم صبا از مهر قیمت بنزین در ایالات متحده در بحبوحه افزایش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود رسیده است که این امر عمدتاً

قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین حد در تاریخ خود رسیده و هزینه متوسط هر گالن بنزین از ۴ دلار و ۱۷ سنت گذشته است.

به گزارش نسیم صبا از مهر قیمت بنزین در ایالات متحده در بحبوحه افزایش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی به بالاترین حد خود رسیده است که این امر عمدتاً به نگرانی موجود در عرضه نفت در بازارهای جهانی به دلیل تحریم‌ها ضد روسی در پی حمله این کشور به اوکراین رخ داده است.

بر اساس داده‌های انجمن خودرو آمریکا که قیمت‌های بنزین را در بیش از ۶۰ هزار پمپ بنزین در سراسر آمریکا بررسی می‌کند، میانگین قیمت بنزین به ۴ دلار و ۱۷ سنت در هر گالن (۳.۸ لیتر) فراتر رفته است.

این میزان بلاشک بالاترین میانگین هزینه سوخت در تاریخ ایالات متحده است و رکود بالاترین افزایش قیمت بنزین که در سال ۲۰۰۸ به ثبت رسیده بود را شکست، قیمت بنزین در آن سال در پمپ بنزین‌ها به ازای هر گالن ۴ دلار و ۱ سنت بود.

افزایش قیمت‌ها در پمپ در بحبوحه افزایش سرسام آور قیمت نفت رخ می‌دهد. شاخص جهانی نفت خام برنت روز سه شنبه ۷.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۳۲ دلار و ۲۸ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۷.۶ درصد افزایش به ۱۲۸ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت و بنزین در بازارهای جهانی به دلیل ممنوعیت واردات نفت از روسیه توسط آمریکا و اروپا و همچنین تأخیر در مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای با ایران، از ۱۳۰ دلار در هر بشکه فراتر رفته اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.