تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 - 5:48
کد خبر : 5894

قنوات و کانال های آسیب دیده شهرستان سیرجان از سیل تابستان مرمت و بازسازی می شوند

قنوات و کانال های آسیب دیده شهرستان سیرجان از سیل تابستان مرمت و بازسازی می شوند
محمودآبادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: در اثر جاری شدن سیل مردادماه 1401 در شهرستان سیرجان به تعداد 159 رشته قنات و یک حلقه چاه موتور آسیب وارد شد که از این تعداد حدود 30 رشته قنات بیش از 80 درصد آسیب دیدند به نحوی که جریان آب آنها قطع و باغها و مزارع تحت پوشش آنها در معرض خشکیدگی قرار گرفت .

به گزارش نسیم صبا:وی گفت: با تلاش مستمر نیروهای مدیریت سیرجان بلافاصله بازدید و ارزیابی اولیه صورت گرفت و گزارش اولیه ی خسارت وارده به مبلغ حدود ۳۶۵ میلیارد ریال اعلام شد.

وی خاطر نشان کرد: بنا به اظهارت و مساعدت مسِئولین شهرستان ، عملیات احیا و مرمت قنوات توسط مردم آغاز گردید سهم شهرستان سیرجان از اعتبارات سیل زدگی ۷۷۰۰ میلیون ریال تعیین شده که در حال مبادله موافقتنامه می باشد که این مقدار اعتبار برای جبران بخشی از خسارت وارده به ۱۱ رشته قنات در نظر گرفته شده است .

وی همچنین افزود: مبلغ ۲۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی برای قنوات سیرجان مصوب شده است که بر روی ۲۲ رشته قنات کار خواهد شد .

محمود آبادی افزود: اقدامات اولیه جهت تشکیل پرونده ی متقاضیان ۲۲ رشته قنات فوق انجام شده و در انتظار تخصیص اعتبار جهت عقد قرارداد های مربوطه و شروع به کار هستیم . .همچنین ۱۷ میلیارد ریال اعتبار استانی مصوب گردیده که در صورت تخصیص برروی ۱۲ رشته قنات کار خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان گفت: مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری به پروژه های مرمت قنوات و پوشش مسیرهای انتقال آب از سوی فرمانداری تخصیص داده شده که جهت انجام بخشی از عملیات احیا و مرمت ۳۴ رشته قنات و لوله گذاری مسیر انتقال آب ۲۲ روستا در نظر گرفته شده و در حال برآورد و برگزاری مناقصه می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.