تاریخ انتشار : یکشنبه 7 فروردین 1401 - 18:07
کد خبر : 1457

فقدان تصمیم سیاسی آمریکا برای رفع تحریم‌ها مانع کنونی رسیدن به توافق است

فقدان تصمیم سیاسی آمریکا برای رفع تحریم‌ها مانع کنونی رسیدن به توافق است
- وزیر امور خارجه تاکید کرد: فقدان تصمیم سیاسی آمریکا برای رفع تحریم هایی که به انتفاع اقتصادی مردم ایران گره خورده، مانع کنونی رسیدن به نتایج نهایی بوده و برای ما برخوردار شدن از منافع کامل اقتصادی و رفع موثر تحریم ها اولویت اساسی است.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای رایزنی و دیدار با علی باقری مذاکره کننده ارشد کشورمان به تهران سفر کرده است، دیدار کوتاهی نیز با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه داشت.

در این دیدار، آخرین وضعیت گفت‌وگوهای رفع تحریم در وین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های جوزب بورل و انریکه مورا، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با جدیت در مذاکرات وین حضور یافته و برای رسیدن به توافق، ابتکارات لازم را ارائه کرده است، تصریح کرد که طرف‌های دیگر به ویژه دولت آمریکا باید جهت حل و فصل موضوعات باقی‌مانده رویکردی واقع بینانه اتخاذ کنند.
وی افزود: فقدان تصمیم سیاسی آمریکا برای رفع تحریم هایی که به انتفاع اقتصادی مردم ایران گره خورده، مانع کنونی رسیدن به نتایج نهایی بوده و برای ما برخوردار شدن از منافع کامل اقتصادی و رفع موثر تحریم ها اولویت اساسی است.
در این دیدار انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به ارایه گزارشی از آخرین وضعیت مذاکرات و ارزیابی خود در ارتباط با مسیر پیش رو پرداخت.

انریکه مورا معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات وین پیش از این با علی باقری مذاکره‌ کننده ارشد و معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این نشست دو طرف ضمن تبادل نظر در مورد آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، در مورد موضوعات باقی‌مانده به رایزنی پرداختند.

مذاکره‌کننده ارشد کشورمان با یادآوری جدیت و عزم جمهوری اسلامی ایران برای نهایی کردن توافق در وین، تأکید کرد در صورتی که طرف آمریکایی از واقع‌گرایی برخوردار باشد می‌توان به توافق دست یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.