تاریخ انتشار : دوشنبه 21 آذر 1401 - 7:52
کد خبر : 6629

فرشته های کوچک با قلب های بزرگ/ خواهر شهیدی که مادری می کند

فرشته های کوچک با قلب های بزرگ/ خواهر شهیدی که مادری می کند
دانش آموزان مدرسه روستای ریگ آباد قلب های کوچیک شان با محبت معلمی دل سوز در جشن تکلیف گرم شده است.

به گزارش نسیم صبا از مهر – گروه استان‌ها: شهرستان رودبار در جنوبی ترین نقطه استان کرمان هر چند که با محرومیت‌های فراوانی دست به گریبان است اما ساکنانش مردمی اصیل و دلبسته به ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی هستند.

در این میان بچه‌های مدرسه روستای ریگ آباد در بخش نازدشت این روزها با برپایی جشن تکلیفشان با عنوان «جشن فرشته ها» با به سر کردن چادر سر به آسمان می سایند.

جشنی ساده که به الگویی ملی تبدیل شد

۱۷ دانش آموز دختر این مدرسه به همت مسئولان آموزش و پرورش شهرستان و معلم دلسوزشان جشنی ساده برپا کردند و رسیدنشان به سن بلوغ را جشن گرفتند.

همین بی تکلفی و سادگی اما این دختران را در میان زرق و برق مدارس شهرهای بزرگ در صدر نگاه‌ها قرار داد و حالا بچه‌هایی که اکثراً در خانه‌هایشان حتی تلویزیون ندارند اما به الگویی برای همسالانشان تبدیل شده‌اند.

بچه‌های این روستا تا سال گذشته مدرسه نداشتند و برای حضور در کلاس درس مجبور بودند به روستاهای اطراف بروند اما به همت مسئولان آموزش و پرورش و معلم دلسوزاشان حالا کلاس درس را در روستای محل زندگی خودشان برگزار می‌کنند.

حالا روستای ریگ آباد بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است، این روستا با وجود محرومیت اما کودکانی مستعد و معتقد دارد که یک روز پاییزی دور هم جمع شدند و با شوق و ذوق جشن تکلیف خود را برگزار کردند.

فرشته های کوچک با قلب های بزرگ/ خواهر شهیدی که مادری می کند

معلم این دانش آموزان خواهر شهیدی است که به توصیه برادر شهیدش کمر همت بسته تا به کودکان این روستا خدمت کند، الله دادی در این زمینه به خبرنگار مهر می‌گوید: برادرم چند سال قبل در حال خدمت در همین منطقه شهید شد یکی از توصیه‌های برادرم به من و خانواده ام این بود که خدمت به مردم روستاهای محروم رودبار جنوب را سر لوحه خود قرار دهیم و به همین دلیل نیز تصمیم گرفتم در روستای کم برخوردار ریگ آباد خدمت کنم.

معلم این دانش آموزان خواهر شهیدی است که به توصیه برادر شهیدش کمر همت بسته تا به کودکان این روستا خدمت کند

وی افزود: بچه‌های این منطقه بسیار محروم هستند اما استعدادهای زیادی در بین آنان است که باید مورد توجه قرار گیرند و با وجود محرومیت در زمینه‌های مختلف اما مردمی معتقد و دین مدار هستند که باید خدمت به آنها بیشتر مورد توجه قرار گیرد و زیر ساخت‌های این روستاها افزایش یابد.

این خواهر شهید که معلم مدرسه ریگ آباد نیز است به همراه دو فرزندش کار ارتقای سطح زندگی این مردم را از سال گذشته آغاز کرده است، الله وردی می‌گوید: دو فرزندم به همراه خود به مدرسه می برم و با کمک هم سعی در خدمت به این بچه‌ها داریم.

جشن‌های تکلیف را باید در همین روستاها و بین همین بچه‌ها برگزار کنیم

وی گفت: جشن‌های تکلیف را باید در همین روستاها و بین همین بچه‌ها برگزار کنیم زیرا به شدت دلبسته اعتقادات مذهبی و دینی هستند.

وی بیان کرد: تصمیم گرفتیم با همت خیران جشنی کوچک برای تشویق و شور دینی بچه‌ها برگزار کنیم و ۱۷ دختر روستا در این جشن شرکت کردند که البته اولین جشن تکلیف در این روستا بود.

این معلم با اشاره به برپایی کلاسهای قرآن در مدرسه افزود: قصد داشتیم با برپایی این جشن در مدرسه نشان دهیم چه استعدادها و بچه‌های لایقی در این روستاهای محروم زندگی می‌کنند اکثر خانواده‌های این کودکان بی سواد هستند و همه خانه‌های این روستا که ۲۰ نفر جمعیت دارد، نیز کشاورزی است.

وی گفت: مسلماً باید کارهای فرهنگی و مذهبی را در این مدارس افزایش دهیم اما خواهش من از مسئولان و خیران این است که برای این بچه‌ها یک مدرسه استاندارد بسازند تا سال آینده این جشن را در مدرسه‌ای استاندارد برگزار کنیم.

همچنین پای صحبت مهدی بهرامی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودبار جنوب نشستیم، وی حرف‌های جالب و شنیدنی از اعتقاد این مردم دارد و می‌گوید: مردم این روستاها بسیار معتقد و اصیل و به شدت دلبسته انقلاب و اعتقادات مذهبی هستند.

ارادت ویژه مردم روستا به شهید حاج قاسم سلیمانی

بهرامی همچنین از خدمات گسترده حاج قاسم به این مردم در گذشته می‌گوید و می‌افزاید: سال‌ها قبل شهید سلیمانی با حضور در این مناطق زیر ساخت‌های زیادی برای بهبود سطح زندگی این مردم ایجاد کرد، در حالی که مردم شغل مناسب نداشتند شهید حاج قاسم با حضور در این مناطق طرحی برای ایجاد موتور پمپ‌ها و توسعه کشاورزی در منطقه پیاده کرد و حالا این مردم در مزارع خود و با تکیه بر همین زیر ساخت‌ها در حال زندگی هستند.

شهید حاج قاسم با حضور در این مناطق طرحی برای ایجاد موتور پمپ‌ها و توسعه کشاورزی پیاده کرد و حالا این مردم در مزارع خود و با تکیه بر همین زیر ساخت‌ها در حال زندگی هستند

وی گفت: مدرسه این منطقه به صورت عشایری اداری می‌شود و مدرسه ریگ آباد ۳۲ دانش آموز دارد که در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند ما در سال اخیر سعی کردیم به جای برپایی جشن‌های پر زرق و برق جشن تکلیف در شهرهای بزرگ جشن فرشته‌ها را در همین روستاها برگزار کنیم و برای این بچه‌ها که بسیار شایسته توجه هستند جشن بگیریم که البته با استقبال خانواده‌ها و دانش آموزان همراه شده است.

وی ادامه داد: این مردم بسیار به هویت مذهبی و ملی خود توجه دارند و بسیار معتقد هستند و البته پوشش محلی این کودکان نیز بسیار پوشیده است که برگرفته از اعتقادات مذهبی آنها و توجه به اهل بیت (ع) است.

وی گفت: به دلیل اینکه شهید حاج قاسم سال‌ها قبل با حضور در این مناطق به مردم خدمات زیاد عمرانی ارائه داده و امنیت را برای این مردم به ارمغان آورده است مردم روستاهای رودبار جنوب بسیار به شهید سلیمانی علاقه دارند.

بهرامی افزود: امسال جشن فرشته‌ها در ۵ روستای منطقه برگزار شده است و این جشن‌ها ادامه خواهد یافت که همه آنها در روستاهای کم برخوردار و دور افتاده برگزار می‌شود.

قبل از انقلاب در این منطقه ۳ مدرسه وجود داشت اما الان ۴۱۰ مدرسه در روستاها به دانش آموزان خدمات می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.