تاریخ انتشار : دوشنبه 9 آبان 1401 - 7:21
کد خبر : 5331

طرح خرید اعتباری صنایع دستی در کرمان اجرایی شد

طرح خرید اعتباری صنایع دستی در کرمان اجرایی شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان گفت: طرح تحریک تقاضا در بازار صنایع‌دستی با ارائه کارت اعتباری در این استان اجرایی شد.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، فریدون فعالی افزود: طرح تحریک تقاضا در صنایع‌دستی کرمان خوشبختانه به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با صندوق کارآفرینی امید، اجرایی شد و مردم می‌توانند با دریافت کارت اعتباری از ۲ تا ۲۰ میلیون تومان، صنایع‌دستی را خریداری کنند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۸ اعطا می شود تصریح کرد: این طرح برای اولین بار در استان کرمان اجرایی شده که شروع آن از چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی کرمان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در حاشیه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی این استان منعقد شده است افزود: با توجه به اینکه غرفه صندوق کارآفرینی امید در محل این نمایشگاه ایجاد شده، علاقمندان می توانند با مراجعه به غرفه مذکور از این مزایا استفاده کنند.

وی بیان کرد: بازپرداخت این تسهیلات یک ساله با نرخ ۱۰ درصد است و ارائه چک و یا سفته از شرایط دریافت این کارت اعتباری است.

فعالی خاطرنشان کرد: پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان از پنجم تا نهم آبان‌ماه سال جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در محل نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق کرمان در حال برگزاری است.

به گزارش ایرنا، پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان کرمان از پنجم تا نهم آبان در محل مجتمع نمایشگاهی جنوبشرق واقع در بزرگراه کرمان به باغین از ساعت ۱۵ تا ۲۱ پذیرای بازدید عموم است.

استان کرمان با غنای تاریخی و فرهنگی و اقلیم های متفاوت صنایع دستی متعددی دارد که مشهورترین آنها قالی و فرش، گلیم، پته، شال، مصنوعات فلزی و غیره محسوب می شوند که به خارج از استان و کشور صادر می شود.

در کنار ظرفیت های صنایع دستی در دیار کریمان، کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی‌ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

تعداد ۷۰ هزار هنرمند در حدود ۱۰۰ رشته صنایع دستی به صورت انفرادی و کارگاهی مشغول به فعالیت هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.