تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 اسفند 1401 - 8:11
کد خبر : 8746

ضرورت ساماندهی ارز/ مقابله با احتکار کالا در پایتخت تشدید می‌شود

ضرورت ساماندهی ارز/ مقابله با احتکار کالا در پایتخت تشدید می‌شود
رئیس کل دادگستری استان تهران بر لزوم ساماندهی قیمت ارز و اتخاذ تمهیدات لازم در این زمینه تاکید کرد و گفت: مقابله با احتکار کالا در پایتخت تشدید می‌شود.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، علی القاصی‌مهر عصر چهارشنبه در چهارمین جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه بر قاچاق کالا و ارز استان تهران که با حضور علیرضا فخاری استاندار تهران، سردار علی مویدی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، محسن نایبی معاون امنیتی استاندار، محمد علی‌مهری معاون اقتصادی استاندار و دیگر مسئولان برگزار شد با اشاره به لزوم ساماندهی قیمت ارز اظهار داشت: تاکنون در این زمینه برنامه‌ای طراحی نشده اما باید برای ساماندهی نوسانات قیمت ارز تصمیماتی گرفته شود.

وی ادامه داد: بخشی از افزایش قیمت ارز به دلیل فشارهای اقتصادی دشمنان است که موجب بی‌ثباتی شده، بنابراین باید در مقابله با این تهدید دشمن طرح و برنامه داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران عنوان کرد: دشمن تلاش دارد با افزایش قیمت ارز، کشور را دچار مشکل کند و ضروری است که برنامه ویژه‌ای در این موضوع داشته باشیم.

القاصی‌مهر سپس گفت: با توجه به نوسانات ارزی، برخی افراد تمایل دارند کالاها را در انبارها احتکار کنند که باید در این زمینه نیز اقداماتی در راستای مبارزه با احتکار کالاها انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه دستگاه قضا بر موضوع انباشت کالاها در انبارها ورود کرده، اظهار داشت: این موضوع در سال‌های اخیر آثار نامطلوبی در بخش اقتصادی ایجاد کرد که به همین منظور دستگاه قضا نسبت به ترخیص بخشی از کالاها اقدام کرد.

وی افزود: در برخی انبارها خودروهایی با بیش از ۱۰ سال وجود داشت و یا کالاهایی که تاریخ مصرف آنها گذشته و موجب زیان اقتصادی برای کشور است به همین منظور این طرح با همکاری دستگاه‌های وابسته از جمله تعزیرات دنبال می‌شود.

القاصی‌مهر خاطرنشان کرد: اکنون ارزان‌ترین کالا بنزین است و موضوع مبارزه با قاچاق سوخت نیز از دیگر موضوعاتی است که باید با جدیت دنبال شود

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.