تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1400 - 17:16
کد خبر : 820

صادرات غیرنفتی از مرز ۴۵ میلیارد دلار گذشت/ صادرات ۲ میلیارد دلاری خدمات فنی و مهندسی

صادرات غیرنفتی از مرز ۴۵ میلیارد دلار گذشت/ صادرات ۲ میلیارد دلاری خدمات فنی و مهندسی
معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران از صادرات بیش از ۴۵ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی کشور در ۱۱ ماهه امسال خبر داد

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران از صادرات بیش از ۴۵ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی کشور در ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش نسیم صبااز سازمان توسعه تجارت ایران، «فرهاد نوری» در نشست هم اندیشی با صادرکنندگان نمونه کشور اظهار داشت: از ۴۵ میلیارد دلار صادرات کشورمان، میزان ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار صادرات کالا و بیش از ۲ میلیارد دلار صادرات خدمات فنی و مهندسی بوده است.

در این نشست که با حضور «علیرضا پیمان پاک» رییس کل سازمان توسعه تجارت برگزار شد، صادرکنندگان نمونه کشور و فعالان تجاری در حوزه‌های مختلف و صادرات کالا و خدمات، مشکلات گمرکی، صدور ضمانت‌نامه برای طرح‌های خدمات فنی و مهندسی، صدور روادید برای نیروی کار ایرانی مشغول در طرح‌های خدمات فنی و مهندسی، رفع تعهد ارزی، استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده صادرکنندگان، حمل و نقل کالا و نبود امکان حمل یکسره کالا به بازار صادراتی توسط کامیون‌های صادراتی و تاخیر در حمل کالا توسط کشتیرانی را تشریح کردند.

به گزارش ایرنا، تجارت خارجی ایران در ۱۱ ماهه سال‌جاری به ۹۰ میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.