تاریخ انتشار : دوشنبه 10 بهمن 1401 - 7:38
کد خبر : 8026

شرکت‌های نوپا ۴۲۰ میلیون تومان حمایت مالی می‌شوند

شرکت‌های نوپا ۴۲۰ میلیون تومان حمایت مالی می‌شوند
رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور (فاوا) بابیان اینکه شرکت‌های نوپا ۴۲۰ میلیون تومان حمایت مالی می‌شوند، گفت: این مبلغ برای حمایت از شرکت‌ها برابر آسیب‌های بازار است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، محمدجعفر صدیق شامگاه یکشنبه در کارگروه توسعه اقتصاد دیجیتال (تاد) استان سمنان به میزبانی سالن الغدیر استانداری سمنان ضمن بیان اینکه حمایت‌های مالی و گراندهای خطر پذیر به شرکت‌های نوپا اعطا می‌شود، ابراز داشت: این حمایت‌ها تا سقف ۴۲۰ میلیون تومان تعیین شده که به شرکت‌های جوان و تازه تاسیس پرداخت می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه این مبلغ به صورت وام محور نیست، افزود: به این معنا که اگر شرکت جوانی بنا به هر دلیلی نتواند فعالیت خود را ادامه دهد بدهکار نخواهد شد ولی اگر طرح خود را نیمه تمام بگذارد باید آن را پرداخت کند.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور (فاوا) بابیان اینکه هدف از پرداخت این مبلغ حمایت از شرکت‌ها برابر آسیب‌های بازار است، ابراز داشت: این تصمیم بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است.

صدیق با بیان اینکه نفوذ دادن و گسترش حوزه های آی‌تی و آی‌تی‌او در صنایع مختلفی از جمله کشاورزی، دامداری و گلخانه‌های هوشمند و صنایع معدنی در دست اقدام است، تصریح کرد: مقرر شد با بهره‌برداری از ساختمان‌های پارک علم و فناوری استان سمنان تا نیمه شعبان سال جاری این برنامه‌ها اعلام و در اختیار استانداری قرار گیرد.

وی ضمن بیان اینکه تمرکز بر آموزش‌های مهارت محور مورد تاکید است، افزود: این مهم می تواند نسل جدید را به نحوی برای بازار آینده هدایت کند که بتواند با انجام کار مهارتی اشتغال مناسبی را ایجاد کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.