تاریخ انتشار : دوشنبه 7 فروردین 1402 - 8:27
کد خبر : 9375

شبکه آزادراهی کشور با افتتاح پنج پروژه جدید ۲۹۳ کیلومتر افزایش می‌یابد

شبکه آزادراهی کشور با افتتاح پنج پروژه جدید ۲۹۳ کیلومتر افزایش می‌یابد
بیش از ۲۹۳ کیلومتر مسیر به شبکه آزادراهی کشور تا پایان تابستان امسال اضافه خواهد شد که افتتاح «آزادراه منجیل - رودبار» و «قطعه دوم آزادراه تهران- شمال» با هدف ساماندهی سفرهای مردم به شمال کشور، از تاثیرگذارترین آنها خواهد بود.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا امسال قرار است پنج پروژه اولویت دار آزادراهی به طول ۲۹۳ کیلومتر در شش ماه نخست سال افتتاح شود

شبکه آزادراهی که تا پایان تابستان افتتاح می‌شود

منطقه دو آزادراه تهران-شمال به طول ۲۲ کیلومتر، آزادراه منجیل- رودبار به طول ۸ کیلومتر، آزادراه اصفهان-شیراز به طول ۲۱۰ کیلومتر، آزادراه تبریز-صوفیان به طول ۲۴ کیلومتر و آزادراه مراغه- هشترود به طول ۲۹ کیلومتر در سال ۱۴۰۲ به شبکه آزادراهی کشور افزود می‌شوند افتتاح این آزادراهها علاوه بر افزایش طول شبکه، موجب حذف بخش مهمی از گلوگاه‌های ترافیکی منطقه می‌شود.

نزدیکترین پروژه آزادراهی به افتتاح

نزدیکترین پروژه به افتتاح، آزادراه اصفهان-شیراز است که در بهار امسال به بهره برداری می‌رسد. این آزادراه موجب تکمیل بخشی از کریدور آزادراهی کشور از بندر انزلی به تهران و از آنجا به سمت اصفهان، شیراز و عسلویه است که با کاهش ۱۰۰ دقیقه از زمان سفر برای وسایل نقلیه سواری توسعه گردشگری در دو استان مهم اصفهان و شیراز را به همراه دارد. طول کل آزادراه ۳۸۰ کیلومتر است که ۱۲۸ کیلومتر آن از اصفهان تا ایزد خواست در دست مطالعه و جذب سرمایه گذار است و از ایزد خواست تا شیراز نیز بخشی از پروژه است که در مراحل نهایی اجرا و نصب علائم ایمنی است.

دو آزادراهی که افتتاح آن سفرهای شمالی را سامان می‌دهد

هم چنین دو آزادراه اولویت دار کشور با هدف ساماندهی سفر به استان‌های شمالی افتتاح می‌شود. در همین راستا بهره برداری از ۸.۳ کیلومتر باقیمانده از آزادراه منجیل-رودبار به عنوان یکی از ابر پروژه‌های آزادراهی کشور که گلوگاه ترافیکی آزادراه قزوین-رشت در محدوده شهر رودبار را مرتفع می‌کند در دستور کار است. این آزادراه سفر ایمن و کوتاه‌تری در کریدور شمال-جنوب کشور را فراهم می‌کند. آزادراه بعدی افتتاح منطقه دو آزادراه تهران-شمال در بهار امسال است.این بخش از آزادراه از دوآب شهرستانک تا پل زنگوله به طول ۲۲ کیلومتر امتداد می‌یابد که کاهش ۵ کیلومتر از طول مسیر موجود کرج- چالوس، کاهش ۲۰ دقیقه‌ای از زمان سفر را به همراه دارد و با حذف گردنه کندوان و اصلاح قوس‌های موجود در مسیر موجب افزایش ایمنی سفر خواهد شد.

افتتاح آزادراهی که به جاده ابریشم معروف است

امسال هم چنین ۲۴ کیلومتر از آزادراه تبریز-صوفیان افتتاح می‌شود. آزادراه تبریز-صوفیان-مرند به طول ۶۶ کیلومتر بخشی از آزادراه سراسری تهران-بازرگان است که در قالب جاده ابریشم و قسمتی از بزرگراه آسیایی برای افزایش ظرفیت یکی از محورهای پر تردد تجاری و تفریحی منطقه طراحی شده است که ۲۴ کیلومتر آن امسال زیر عبور می‌رود. هم چنین قرار است ۲۹ کیلومتر از آزادراه مراغه-هشترود در نیمه اول امسال افتتاح شود. این آزادراه یکی از محورهای مهم ارتباطی در غرب کشور است که رونق اقتصادی شهرهای جنوب آذربایجان را به ارمغان می آورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.