تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مهر 1401 - 7:52
کد خبر : 4521

سیزدهمین هتل شهر کرمان افتتاح شد/استاندار: گردشگری استان با ۳۵۰ میلیاردتومان اعتبار سفر دولت جان می‌گیرد

سیزدهمین هتل شهر کرمان افتتاح شد/استاندار: گردشگری استان با ۳۵۰ میلیاردتومان اعتبار سفر دولت جان می‌گیرد
استاندار کرمان در مراسم افتتاح سیزدهمین هتل مرکز این استان با اشاره به تخصیص ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار سفر اخیر رییس جمهور در حوزه گردشگری دیار کریمان گفت: گردشگری این استان پس از حدود سه سال شیوع کرونا جان می‌گیرد.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، محمدمهدی فداکار روز یکشنبه در حاشیه آیین افتتاح هتل چهار ستاره هیوا در جمع خبرنگاران افزود: افتتاح هتل‌ها از جمله هتل هیوا و تامین برخی زیرساخت های دیگر در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به جذب گردشگر در استان پهناور کرمان کمک می کند و در سفر اخیر ریسی جمهور به دیار کریمان نیز اعتبارات خوبی برای این حوزه در نظر گرفته شده که ابلاغ بخشی از آن بزودی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان نیز برخی از پروژه های مصوب سفر اخیر رییس جمهور را بزودی آغاز می کند، اظهار داشت: امیدوارم بخشی از طرح ها با اعتبارات بخش خصوصی و همچنین ابلاغ اعتبارات سفر ریسی جمهور به بهره برداری برسد تا کار رونق گیرد.

استاندار کرمان گفت: همایش گردشگری نیز روز پنجم آبان ماه سال جاری در کرمان گشایش می یابد و بخشی دیگر از کار در حوزه گردشگری با برگزاری این نمایشگاه و جشنواره گردشگری در استان کرمان رونق می‌یابد.

وی تصریح کرد: یکی از بزرگتین اقدامات مهم در معرفی بین المللی گردشگری کرمان برگزاری این نمایشگاه است زیرا شخصیت های موثر این حوزه و تورلیدرها ظرفیت های استان را می بینند و با زیرساخت های استان و امکانات میراثی آن آشنا می شوند که در واقع کار تقویت گردشگری استان آغاز می‌شود.

فداکار با بیان اینکه گردشگری بخشی مغفول در اقتصاد استان کرمان است و در گذشته زیر سایه کشاورزی و معدن استان کرمان مورد کم توجهی قرار گرفته تاکید کرد: بایستی به گردشگری توجه کنیم که اشتغال و ارزش افزوده خوبی دارد.

به گزارش ایرنا هتل هیوا در محدوده بلوار کشاورز کرمان با سه هزار و ۳۰۰ متر مربع مساحت ۴۸ اتاق و ۱۱۰ تخت دارد که به عنوان سیزدهمین هتل شهر کرمان با سرمایه گذاری(بدون تجهیزات) ۲۱۰ میلیارد تومانی، بدون استفاده از تسهیلات دولتی اجرایی شده و برای ۳۷ نفر نیز اشتغالزایی کرده است.

استان کرمان دارای غنای فرهنگی، سابقه تاریخی و اقلیم های متفاوت، همچنین صنایع دستی مشهور و پرآوازه ای همچون فرش، گلیم، پته، صنایع فلزی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و غیره است.

۷۰۰ اثر ثبت ملی و دهها اثر واجد ارزش تاریخی از دیگر موقعیت های منحصر به فرد دیار کریمان به شمار می رود.

شهرستان سیرجان به واسطه روستای دارستان به عنوان دهکده جهانی گلیم و گلیم شیرکی پیچ این خطه ثبت جهانی شده است و پنج شهر کرمان، راور، قلعه گنج، شهربابک و راین نیز در ردیف شهرهای ملی صنایع دستی قرار دارند.

در کنار ظرفیت های صنایع دستی در دیار کریمان غیر از ثبت دهکده جهانی گلیم، این استان با هفت اثر ثبت جهانی دیگر بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است.

ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی‌ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.