تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 خرداد 1403 - 6:57
کد خبر : 18084

سومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم برگزار شد

سومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم برگزار شد
سومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم به ریاست دکتر محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی این شورا در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش نسیم صبا به نقل از سازمان فضایی ایران امروز سه شنبه ۲۲ خرداد، سومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم به ریاست دکتر محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و با حضور اعضای حقیقی و حقوقی این شورا در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسن سالاریه دبیر شورای عالی فضایی ضمن مرور مصوبات جلسات قبلی، گزارشی از روند اقدامات اجرایی و فعالیت‌های صورت گرفته برای تحقق این مصوبات ارائه و برنامه‌های تدوین شده بخش فضایی در سال ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

بنا بر این گزارش موضوعات دستور کار جلسه، برنامه‌های آینده صنعت فضایی کشور، توانمندی‌ها و شتاب بخشی به روند توسعه این صنعت در کشور مورد بررسی اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

همچنین پیشنهاد نامگذاری پایگاه ملی پرتاب‌های فضایی (چابهار) به نام شهید جمهور، “آیت الله رئیسی”، به پاس زحمات و حمایت‌های بی دریغ ایشان برای شکوفایی صنعت فضایی مورد توافق کلیه اعضا قرار گرفت.

لازم به ذکر است یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در شکوفایی صنعت فضایی کشور، برگزاری جلسات شورای عالی فضایی بعد از ۱۱ سال تعطیلی است.

بسیاری از دستاوردهای فضایی سال‌های اخیر، مصوبات اولین جلسه شورای عالی فضایی است. نخستین جلسه شورای عالی فضایی در آذرماه ۱۴۰۰ با حضور رئیس جمهور فقید برگزار شد و یکسال بعد در سال ۱۴۰۱ در دومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت سیزدهم، برنامه ۱۰ ساله راهبردی صنعت فضایی ایران تصویب و ابلاغ شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.