تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1403 - 8:32
کد خبر : 18299

سهم واردات دارو در کشور تنها یک درصد است

سهم واردات دارو در کشور تنها یک درصد است
رییس سازمان غذا و دارو بابیان اینکه واردات دارو در کشور تنها یک درصد است، گفت: بیشتر داروی مورد نیاز در داخل کشور تولید می‌شود.

به گزارش نسیم صبا از مهر، سید حیدر محمدی عصر شنبه در حاشیه سفر به سمنان برای افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت و گو با خبرنگاران بابیان اینکه واردات دارو در کشور تنها یک درصد است، ابراز کرد: تلاش شد تا با تکیه بر توان و امکانات داخلی و صرفه‌جویی ارزی بتوانیم داروهای مورد نیاز را در کشور تولید کنیم.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد داروها ساخت داخلی است، افزود: این موضوع قیمت تمام شده دارو برای مصرف کننده را به نسبت واردات کاهش داده است.

رئیس سازمان غذا و دارو بابیان اینکه بخش عمده‌ای از داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی نیز در داخل کشور تولید می‌شود، ابراز کرد: این داروها تخت پوشش بیمه هستند.

محمدی بابیان اینکه در زمینه تولید تجهیزات پزشکی نیز ۴۰ درصد این ملزومات تولید داخلی است، تصریح کرد: دستگاه سی تی اسکن، اکسیژن ساز، ونتیلاتور و شتاب دهنده در داخل کشور تولید می‌شود.

وی افزود: در سازمان غذا و دارو تمام تلاش‌ها بر کاهش هزینه‌های تحمیلی به بیماران با تکیه بر دانش به روز و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان برای تولید در کشور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.