تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 - 7:40
کد خبر : 4754

سفیر روسیه در واشنگتن: آمریکا یکی از طرف های جنگ اوکراین است

سفیر روسیه در واشنگتن: آمریکا یکی از طرف های جنگ اوکراین است
آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن، روز دوشنبه گفت که وعده های رهبری ایالات متحده برای ارائه تجهیزات نظامی به کی یف این واقعیت را تأیید می کند که واشنگتن یکی از شرکت کنندگان جنگ اوکراین است.

به گزارش نسیم صبا به نقل از خبرگزاری تاس ، آنتونف در بیانیه ای کتبی که توسط سفارت منتشر شد، افزود: تصمیم روسیه برای حمله با سلاح های دقیق به تأسیسات زیرساختی در اوکراین پاسخی به اقدامات تروریستی در کشورمان بود که مسئولیت آن کاملاً بر عهده رژیم کی یف است.

وی ادامه داد : البته انتظار واکنش متفاوتی از سوی دولت واشنگتن نداشتیم. با این حال، ما اظهارات رهبری آمریکا در مورد قصد آنها برای حمایت از ولادیمیر زلنسکی با ارسال اضافی محصولات نظامی از جمله آخرین مدل های پیشرفته سلاح ، را تایید دیگری بر این واقعیت می دانیم که واشنگتن خود را بعنوان یک شرکت کننده در درگیری تثبیت کرده است.

آنتونف تصریح کرد : کمک های نظامی ، همکاری اطلاعاتی و آموزشی با اوکراین ، راهی برای تشدید بیشتر و افزایش خطر درگیری بین روسیه و پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) است. بویژه این که اوکراین از سلاح علیه زیرساخت های غیرنظامی، واحد های مسکونی استفاده می کند.

سفیر مسکو در واشنگتن هشدار داد: از آمریکا و متحدانش می‌خواهیم از خطوط قرمزی که به آن نزدیک شده‌اند عبور نکنند. از پمپاژ رژیم با سلاح‌های مرگبار دست بردارید.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود، اطمینان داد که واشنگتن به ارائه کمک‌های نظامی به کی یف، از جمله تامین «سیستم‌های دفاع هوایی مدرن» ادامه می دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشتر در نشست عملیاتی با اعضای شورای امنیت درباره حمله گسترده به تاسیسات انرژی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در اوکراین به کی‌یف هشدار داد که اگر مقامات اوکراینی تلاش کنند به حملات تروریستی در خاک روسیه ادامه دهند، پاسخ‌های مسکو بسیار شدید خواهد بود.

وی انفجار هشتم اکتبر روی پل کریمه را یک حمله تروریستی خواند که در پشت آن سرویس های ویژه اوکراین ایستاده اند

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.