تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 آذر 1401 - 7:28
کد خبر : 6743

سامانه مبادلات و معاملات مرغ در استان کرمان در حال راه اندازی می باشد.

سامانه مبادلات و معاملات مرغ در استان کرمان در حال راه اندازی می باشد.
با راه اندازی سامانه مبادلات و معاملات مرغ در استان کرمان تمامی معاملات مرغ به صورت شفاف انجام می شود

به گزارش نسیم صبا: محمد علی اسماعیلی، معاون بهبود تولیدات دامی این سازمان، در مصاحبه با خبرنگار ایانا گفت: باتوجه به برنامه ریزی های انجام شده و امکاناتی که در سطح استان و کشور در زمینه پرورش مرغ گوشتی در کشور انجام شده، تولید این محصول نسبتاً افزایش چشمگیری داشته به طوری که در پاییز امسال ۱۰ درصد تولید بیشتر از پاییز سال گذشته بوده است. این در حالیست که مصرف نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است که مرغ مازاد جمع آوری شده در بعضی ماههای سال مثل رمضان و نوروز که تقاضا بیشتر می شود توزیع می شود.

وی گفت: بعد ازجرای طرح مردمی سازی یارانه ها مصرف کاهش پیدا کرده است که این باعث شده مرغ عرضه شده کمتر خریداری شود

اسماعیلی افزود: گوشت مرغ یک گوشت با پروتئین سالم است که من باب بحث مصرف پروتئین خانوار بهتر است با حذف اقلام غیر ضروری در سبد پروتئینی خانوارها قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای اینکه تولید کننده دچار ضرر زیان نشود برنامه ریزی شده که با تامین سرمایه در گردش تعاونیهای مرغداران ، مرغ مازاد جمع آوری و در زمان ا افزایش مصرف در جامعه این محصول را سر سفره ها برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در ادامه گفت: در استان کرمان کشتار روزانه مرغ بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ تن و مصرف نیز تقریبا همین میزان است که یک تعادلی بوجود آمده است اما مشکل اصلی در استان کرمان مرغ مازادی است که از استانهای دیگر به استان کرمان وارد می شود و باعث تخریب قیمت می گردد چون مرغ گرم سه روز بیشتر ماندگاری ندارد و به همین دلیل به دلیل پایین آمدن قیمت ضرر و زیان جبران ناپذیری به تولید کننده می رسد

وی افزود: به منظور تولید و ساماندهی گوشت مرغ در استان کرمان و کشور، دولت و بخش خصوصی پیگیر ایجاد سامانه ای هستند که بر اساس این سامانه تولید و توزیع تنظیم می شود و مرغ بر اساس عرضه و تقاضا تولید می شود یعنی سفارشات مصرف کنندگان بر اساس نیاز روز در سامانه ثبت و بر همین اساس تولید صورت می گیرد که با اینکار قیمت به تعادل می رسد و این امر باعث می شود که نه تولیدکننده و نه مصرف کننده متضرر شود..

وی گفت: این سامانه یک سامانه ملی است که همه استانها در آن به هم وصل هستند و چنانچه استانی مازاد تولید داشته باشد در همین سامانه از طریق استانهای دیگر خریداری می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.